جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار پزشکی / سوالاتی درباره زردی نوزاد

سوالاتی درباره زردی نوزاد

اگر میخواهید اطلاعاتی درباره زردی نوزاد به دست بیاورید و یا میخواهید اقدام به اجاره دستگاه زردی نوزاد بکنید ، بهتر است این مطلب را تا اخر بخوانید .

زردی نوزاد

آیا زردی می‌تواند به کودک من آسیب برساند؟

اکثر نوزادان زردی خفیف و بی‌ضرر دارند، اما در شرایط استثنایی سطح بیلی روبین ممکن است خیلی بالا باشد و باعث آسیب مغزی شود. به همین دلیل، نوزادان باید از نظر زردی به دقت تحت نظر باشند و برای جلوگیری از افزایش سطح بیلی روبین تحت درمان قرار گیرند.

 

چرا زردی در کودکان شایع است ؟

بهتون این موضوع رو توضیح دادیم ولی بخاطر اهمیت این موضوع لازم هست تا یکبار دیگه بهتون بگیم که در خون همه ی ما انسان ها وقتی گلبول های سفید از بین میروند تبدیل به ماده ای به نام بیلی روبین می شوند که این بیلی روبین به وسلیه کبد پردازش و از طریق ادرار و مدفوع دفع میشه . در دوران بارداری پردازش بیلی روبین موجود در بدن نوزاد به عهده ی کبد مادر نوزاد هستش که بعد از به دنبا اومدن نوزاد دیگر این فرایند باید توسط کبد خود نوزاد انجام شود .

در چند روز ابتدایی تولد نوزاد کبد توانایی دفع بیلی روبین رو نداره و این ماده ی زائد زیر پوست نوزاد جمع میشه و پوست نوزاد زرد رنگ میشه که به اصطلاح میگیم نوزاد دچار زردی شده و به همین علت این عارضه بین نوزادان شایع است .

 

چرا باید زردی نوزادان فوراً درمان شود ؟

زردی یک مشکل شایع در نوزادان است و یک بیماری جدی محسوب نمی‌شود و معمولاً در عرض ۱-۲ هفته از بین می‌رود. اما درمان زردی را نباید به تعویق انداخت، زیرا اگر سطح بیلی روبین خون بالا باشد و به موقع درمان نشود، آسیب شدید مغزی به نوزاد وارد می‌کند و منجر به مرگ نوزاد می‌شود.

از کجا دستگاه زردی نوزاد اجاره کنم ؟

اگر ساکن مناطق زیر هستید میتوانید با کلیک روی آنها دستگاه زردی را اجاره کنید و اگر ساکن سایر جاها هستید میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

اجاره دستگاه زردی نوزاد در جنوب تهران

اجاره دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران

تلفن : ۰۲۱۴۴۵۲۳۰۷۵

تلفن همراه : ۰۹۱۹۲۳۱۷۱۳۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *