جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار تکنولوژی / ۷ مزیت استفاده از دستگاه برش لیزری

۷ مزیت استفاده از دستگاه برش لیزری

همانطور که میدانیم صنایع امروز وابستگی بسیار شدیدی به تکنولوژیهای مدرن دارند.در واقع نیروی عضلانی انسان امروزه جای خود را به نواوریهای به روز دانشمندان سپرده است.بیائید فرض کنیم شما صاحب یک کارخانه تولیدی مرتبط با صنایع فلزی هستید.

به طور حتم افزایش بهره وری و سطح تولید به یکی از دغدغه های روزمره شما تبدیل شده است و جهت بازدهی بیشتر لاجرم به سراغ یک  دستگاه برش لیزر فلزات رفته اید.

اما استفاده از این دستگاه ممکن است چه مزایایی برای شما به همراه داشته باشد؟دستگاه برش لیزری فلزات چه برتری نسبت به دیگر همتایان خود دارد؟

با ما همراه باشید تا ۷ مزیت کلیدی استفاده از دستگاه برش لیزری را با هم بررسی کنیم.

  • بازدهی بسیار بالا: دستگاههای برش لیزری فلزات بر خلاف دیگر رقبا نیروی خود را از فیبرهای نوری تقویت شده توسط یونهایی مانند تولیوم,نتوریمیوم و پرازئودیمیوم به دست میاورند.این یونهای فعال توانایی جذب حداکثری نور و انتشار فوتونهایی با فرکانسهای مشخص را دارند.ساختار بسیار منعطف این الیاف طول موج بسیار بلندتری را نسبت به سایر رقبا در اختیار شما قرار میدهد.
  • ارزش خرید:احتمالا ارزش خرید ارزشمندترین مزیت یک دستگاه برش لیزری فلزات است.جدای از قیمت اولیه دستگاه مزایایی مانند عمر طولانی ,استهلاک بسیار پایین,سرعت بالا و عدم نیاز به تعویض قطعات مصرفی در فواصل کوتاه باعث سرشکن شدن هزینه خرید اولیه دستگاه میشود.در واقع میتوان گفت که به طور تقریبی و در مقابل دیگر رقبا این دستگاه هیچگونه هزینه ثانویه ای برای شما به همراه ندارد.ضمن اینکه ما در کاتکس همواره در تلاش هستیم تا از بهترین و معتبرترین قطعات در دستگاههای خود استفاده کنیم که گارانتی ۱۸ ماهه محصولات ما گواه اطمیان ما بر عملکرد فنی ماشین آلاتمان است.
  • عدم وجود قطعات متحرک:از آنجایی که در این دستگاه پالسهای نور از طریق فیبر نوری جا به جا میشوند جهت تولید لیزر نیازی به آینه های متحرک نیست و عدم تحرک در این گونه دستگاهها مساویست با عدم استهلاک و افزایش طول عمر قطعات. در نظر داشته باشید که عدم نیاز به تعویض قطعه خود علاوه بر کاهش هزینه های جاری,به دلیل عدم نیاز به تعلیق دستگاه میتواند باعث افزایش بهره وری نیز بشود.
  • افزایش سرعت:یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات سرعت برش آن نسبت به دیگر رقباست.به طور معمول و در صورت برش یک ورق یک میلیمتری این دستگاه میتواند تا سه برابر سریعتر از دستگاههای سنتی عمل کند.البته لازم به ذکر است که در حالت افزایش ضخامت ورق به تناسب سرعت برش نیز به ۲ برابر کاهش میابد اما هرگز کمتر از این مقدار نمیشود.پس شما همیشه میتوانید روی سرعت حداقل ۲ برابری دستگاه خود در مقابل لیزرهای CO2 حساب کنید.
  • توانایی برش مواد مختلف:در لیزرهای CO2 مشکل عمده برش,حساسیت دستگاه نسبت به برش فلزات بازتابنده است.در واقع برش این گونه فلزات میتواند به یک دستگاه لیزرCO2 آسیب جدی وارد کند.از این جهت است که اغلب از این دستگاههای سنتی جهت برش فلزاتی مانند برنج,مس و آلومینیوم استفاده نمیشود.در عین حال اما دستگاههای برش لیزری فلزات از این جهت توانایی برش طیف بسیار گسترده تری از فلزات را با توجه به تکنولوژی موجود در خود دارند.
  • راندمان الکتریکی بالا: همانطور که پیشتر نیز گفتیم از لحاظ بازدهی انرژی برشهای لیزری فلزات برتری بسیار قابل توجهی نسبت به CO2 ها دارند.لیزرهای CO2تعداد بسیار قابل توجهی از انرژی برای تولید پرتو لیزر نیاز دارند.برای مقیسه این تفاوت میتوان از این مثال استفاده کرد :یک دستگاه برش لیزری فلزات با قدرت ۲ کیلووات انرژی معادل یک سوم یک دستگاه ۴ کیلوواتی CO2 مصرف میکند.در نظر داشته باشید که مصرف انرژی کمتر علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی به دلیل مصرف کمتر به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک میکند.
  • دقت:دستگاههای برش لیزری فلزات دقتی فوق العاده در برش ارائه میدهند.به دلیل عدم هیچگونه انحراف پرتو شما میتوانید به راحتی به دقت فوق العاده این دستگاه تکیه کنیدو برشی بسیار دقیق و ظریف داشته باشید.در نظر داشته باشید فناوری حال حاضر که ما در کاتکس از آن بهره میبریم به روزترین و نوآورانه ترین تکنولوژی روز دنیاست بنابراین میتوانید این اطمینان را داشته باشید که شما با استفاده از این دستگاهها دقیقترین دستاه برش امروز دنیا را در اختیار خود دارید.

نتیجه

ما در اینجا سعی کردیم چند مورد از مزایای بارز دستگاه برش لیزری فلزات و همچنین تفاوت این دستگاه با دستگاههای CO2 را برشماریم.هر چند که استفاده از این دستگاه مزایای بیشمار دیگری نیز برای شما به همراه دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند برش و همچنین قیمت این دستگاهها با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *