جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / ۲۴ میلیون یارانه بگیر در صف حذف شدن

۲۴ میلیون یارانه بگیر در صف حذف شدن

۲۴ میلیون یارانه بگیر در صف حذف شدن

24 میلیون یارانه بگیر در صف حذف شدن
24 میلیون یارانه بگیر در صف حذف شدن

پورتال خبری آبی پوشان : 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ از حذف یارانه ۳ دهک پردرآمدی جامعه طبق مصوبه این کمیسیون شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از مصوبه این کمیسیون مبنی بر حذف یارانه ۳ دهک پردرآمدی جامعه در سال جاری خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ این تکلیف به دولت داده شده که یارانه ۳ دهک پردرآمدی بالای جامعه را قطع کند.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ مقرر شده که دولت منابع حاصل از حذف یارانه ۳ دهک بالای جامعه را برای اشتغالزایی در کشور صرف کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ اظهار داشت: منابع آزاد شده از محل حذف یارانه پردرآمدها، صرف اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگار تسنیم گفت که حدودا ۳ دهک بالای درآمدی جامعه شامل ۲۴ میلیون نفر از کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی یادآور شد که ابزارهای لازم برای شناسایی دهک‌های پُردرآمدی در اختیار دولت قرار دارد و خودش می‌تواند با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به شناسایی این افراد اقدام کند.

به گزارش تسنیم، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ پس از بررسی و تصویب در جلسات علنی مجلس اجرایی می‌شود و فعلا جنبه قانونی ندارد.

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ دهک‌‌های پردرآمد جامعه به شرح زیر است:

دهک اول:

تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

دهک دوم:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

دهک سوم:

کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه، شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

گروه اقتصادی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *