سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار تکنولوژی / تجربیات من از اداره کانال تلگرام

تجربیات من از اداره کانال تلگرام

به روز و آپدیت در هر کاری و به خصوص کسب و کارهای اینترنتی از ملزومات موفقیت به حساب می آید کما اینکه وقتی دلایل ورشکستی نوکیا را مطالعه میکردیم نقش عدم توجه به پیشرفتهای رقبا و در جا زدن و اصرار بر دانسته های گذشته از عمده دلایل شکست این شرکت بزرگ بود . امروزه هم که هر روز شاهد تغییر و تحولات و پیشرفت در حوزه های تجارت الکترونیک را شاهد هستیم و در کنار آن عدم ثبات و حمایت دولتی و خطرهای فیلترینگ و… باعث میشود تا این تغییر و تحولات در ایران در فواصل زمانی کمی رخ دهد . هم اکنون و در زمان نگارش این مطلب تلگرام در بین کاربران و خانواده های ایرانی نفوذ زیادی داشته و خیلی از وب سایتها و فروشگاه های اینترنتی از این فرصت استفاده میکنند و به کسب و کار خود رونق میدهند . ما نیز بنا به وسع و توان خود وارد  تلگرام شده ایم و از فرصت هایی که این نرم افزار در اختیار قرار داده استفاده مکینیم . در زیر به برخی از موارد و تجربیاتی که در ایجاد کانال تلگرام و جمع آوری ممبر و اداره کانال تلگرام  به دست آورده ایم اشاره خواهم کرد و همه موارد لزوما به صورت مطلق صحیح نیست و فقط تجربیات شخصی است و هرکسی میتواند تجربیات متفاوتی در هر کاری به دست بیاورد .

متفاوت بودن :

به نظر شخصی من اگر دارای شرایط این بند نبودید بقیه مراحل را نخوانید و دنبال نکنید چون راه موفقیت بسیار دشوار خواهد بود . شما باید متفاوت باشید در هر حوزه ای که هستید . مطالب و عکسهایی قرار بدهید که اولین باشید و متفاوت باشید . الان در تلگرام عکس و مطلبی در یک کانال قرار میگیرد و صدها کانال آن را کپی کرده و در کانال خود قرار میدهند , شما باید متفاوت از همه کانالها باشید که کاربر بهانه ای برای بودن در کانال شما در بین خیلی عظیم کانالها داشته باشد . شاید در ابتدا تصور کنید که اینکه شما تولید کننده محتوا و عکس هستید دیده نمیشوید و کسی نمیداند که این محتوا را شما ایجاد کرده اید و کانالها و افراد قدرتمند به راحتی با اسم خود منتشر خواهند کرد ولی من با قاطعیت به شما عرض میکنم که دیده خواهید شد و کسانی که باید بدانند شما تولید کننده محتوا هستید به زودی خواهند فهمید .

مثالی از تجربه خودمان میگویم که در حالی که کانالهای مشابه برای مطلبی کمتر از چند ثانیه برای کپی کردن وقت میگذارند ما برای مطالب و عکسهای اختصاصی شاید بعضا بالای نیم ساعت وقت میگذاریم و در ابتدا عکسها توسط کانالهای غول پیکر دزدیده میشد و واتر مارک عوض میشد و به راحتی منتشر می شد بعد از مدتی به یکی از پیج های یکی از این کانالها در اپلیکیشنی دیگر رفتیم و دیدیم بدون اینکه ما نقشی داشته باشیم کاربران به کپی کاری آنها اعتراض میکنند و در واقع وقتی ما فهمیدیم کاربران متوجه تولید کننده محتوا هستند بیشتر روحیه گرفتیم برای ادامه کار .

نحوه ممبر جمع کردن :

وقتی بند اول را رعایت کردید مسلما ممبرها مطالب شما را خود به خود در گروه ها پخش خواهند کرد و ممبرهای شما با لینکی که در مطالب هست روز به روز بیشتر خواهد شد . در کنار فوروارد کردن مطالب توسط کاربران نا شناس خود شما و دوستان و آشنایان شما نیز میتوانند در فوروارد کردن مطالب کمک شما باشند .

ممبرهای ابتدایی سخت خواهد بود چون با زیاد دیده شدن تعداد ممبرها کانال اعتبار میگیرد و افراد بعدی را تشویق به عضویت میکند در چنین شرایطی خیلی از افراد برای پل زدن و پیشرفت سریعتر به سراغ ممبرهای فیک میروند تا تعداد اعضا زیادتر دیده شود و کاربران تشویق به عضویت شوند ما این مورد را نه تایید میکنیم و نه رد میکنیم چرا که ممبرهای فیک خود نیاز به مطلبی جداگانه و بحثی جامع دارد که شاید در مطالب اینده در این مورد اطلاع رسانی دقیق شود هرچند قبلا در مورد ممبر های فیم مطلبی نوشته بودیم .

بعد از اینکه ممبرهای اولیه جمع آوری شد میتوانید به سراغ تبادلات با کانالهای هم رده بروید . این تبادلات باعث خواهند شد تا روز به روز بر تعداد ممبرهای شما اضافه شود . با اضافه شدن ممبرهای خود میتوانید با کانالهای بهتر تبادل انجام دهید .

نکته ای مهم در مورد تبادلات عرض خواهم کرد که سعی کنید با متن های واقعی و در عین حال جذاب تبادلات را انجام دهید . شاید با متنهای غیر واقعی بتوانید ممبر زیادی جذب کنید ولی این افراد زیاد مفید نخواهند بود حتی اگر لفت هم ندهند زیاد به درد شما نخواهند خورد . کانالی بالاتر از خودمان در موضوع مشابه هست که تعداد فروش محصولاتشان از کانال ما که اعضای کمتری دارند خیلی کمتر است و در واقع فروش چندانی ندارند و دلیل این اتفاق هم جمع آوری ممبرها با فریب است که در واقع نمیتوانند بازار هدف شما باشند  هر کسی دوست دارد که تعداد اعضای کانالش زیاد باشد ولی کمیی را فدای کیفیت نکنید و کیفیت ممبرهای جذب شده هم مدنظر باشد .

حفظ ممبرهای جذب شده :

شاید مهمترین بخش مطلب که خود نیز علاقه مند به بازگو کردن این تجربیات دارم همین بند باشد که حساسیت زیادی دارد . حفظ کاربران قبلی برای شما مهمتر از جذب کاربر جدید میباشد . شما باید مطمئن باشید که توانستید کاربران و ممبرهای قبلی خود را راضی نگه دارید و حالا میتوانید با خیال راحت به فکر ممبرهای جدید باشید . نکاتی که میتواند برای حفظ کاربران کمک کند در زیر ذکر میکنیم:

به کاربران خود احترام بگذارید و سلایق آنها را در نظر بگیرید . ببینید چه نوع مطلبی بازدید زیادی میخورد و مورد اقبال کاربران قرار میگیرد و این میتواند دست مایه مطالب بعدی شما باشد .

کانال خود را پر از تبلیغ نکنید و سعی کنید کانال شما به چشم یک کانال صرفا تبلیغی شناخته نشود و در قرار دادن تبلیغ هرگز افراط نکنید .

از ارسال بسیار زیاد مطلب خودداری کنید و اعتدال را حفظ نمایید تا کاربران به ستوه نیایند و هر بار که مطلبی ارسال شد کاربر بداند مطلب مفید و مورد علاقه ارسال شده و نه مطلب بی ارزش و پوچ .

شاید بیشترین بازدهی مطالب و دیده شدن بهتر آنها از ساعت ۱۹ به بعد و تا ساعت ۲۳ باشد . البته این مورد میتواند برای موضوعات مختلف متفاوت باشد ولی به صورت عام این ساعت ساعتی هست که اکثر افراد از محیط کاری و دانشگاهی و مدرسه ای و… به منزل بازگشته اند و در حال چک کردن کانالها هستند .

سعی شود در نصف شب ها و بعد از ساعت ۲۴ مطلبی ارسال نشود . این مورد را به صورت تجربی دیده ایم که چند مطلب در ساعت ۳ بامداد توسط یکی از ادمین ها  ارسال شد و همزمان نزدیک ۱۰۰ نفر از کانال رفتند . باید توجه کنید خیلی از افراد روش بی صدا کردن کانال را نمیدانند و یا بنا به هر دلیلی نمیخواهند بی صدا کنند و باید موقع استراحت را مدنظر قرار دهیم.

از قرار دادن عناوین دروغ و فریب دهنده کانالهای دیگر در تبادلات در کانال خود جدا خودداری نمایید . برای آن کانال ممبر جمع خواهد شد و اعتبار و حیثیت کانال شما از دست خواهد رفت . با چنین کانالهایی اگر اصرار به تیترهای دروغ داشتند تبادل انجام ندهید .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *