جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار فرهنگی / برای بازگشت فیتیله ای ها به تلوزیون زمان لازم است

برای بازگشت فیتیله ای ها به تلوزیون زمان لازم است

فیتیله

محمدرضا جعفری جلوه  مدیر شبکه دو در پاسخ به سوالی درباره بازگشت فیتیله ای ها به تلویزیون گفت “الأُمُورُ مَرْهُونَهٌ بِأَوْقَاتِهَا” ، هر امری به زمان و اقتضائاتش نیازمند است.

جعفری جلوه درباره ی اشتباه سهوی که در برنامه « فیتیله‌« رخ داد و در نهایت به عذرخواهی رسانه و توبیخ برخی مدیران منجر شد، اظهار کرد: حتی اگر قبول کنیم که خطا جزیی از ذات رسانه است، اما باید به حداکثر مقدور از وقوع آنها پیشگیری کرد؛ چرا که ممکن است بر اثر خطاها چیزی از دست برود که قابل جبران نباشد. در رسانه‌ها لغزش‌های مختلفی دیده می‌شود اما گاهی خطاها تسری اجتماعی‌شان بیشتر است. به هر حال کشور ما در برگیرنده‌ی رنگ‌های مختلفی از فرهنگ‌هاست یک رنگین کمان تام و تمام قومی و فرهنگی و این تنوع قومی یک فرصت برای کشور ما است، اما گاهی رخدادهایی می‌تواند آسیب‌زا باشد به ویژه اگر در رسانه‌های فراگیر رخ دهد و در نسبت با قومی که نقش عظیمی در این سرزمین دارند . ایران بدون هیچ یک از اقوام شکل دهنده‌اش مفهومی نداشته و ندارد. دلگیری هر قومی و هر بخشی از مردم از نظر هر فرد دلسوز و خردمندی ناپذیرفتنی است و مشکل ایجاد می‌کند؛ لذا هوشیاری رسانه در این زمینه باید از آنچه هست نیز فراتر برود. به نظرم اتفاقی که در ماجرای برنامه فیتیله‌ای‌ها برای رسانه افتاد یک تجربه موفق از نحوه اداره کردن بحران‌ها از سوی مدیریت رسانه و البته یک هشدار جدی بود که حتماً باید بیشتر از اینها مراقب باشیم و دقت کنیم البته این موضوع نباید باعث شود که بیش از حد لازم دست به عصا شویم و ریسک پذیر نباشیم.

او سپس درباره احتمال بازگشت فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون، گفت: فیتیله‌ای‌ها به عنوان گروهی از هنرمندان با تجربه کشورمان که سال‌هاست برای بینندگان بویژه کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می‌کنند، از اهالی رسانه اند و بالاخره مشکلشان حل خواهد شد فرجه زمانی برای زدوده شدن آزردگی‌ها لازمه کار است تا مشکل حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *