شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / گردشگری در گیلان

گردشگری در گیلان

استان گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور است که دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی و فرهنگی بی‌شماری است. طبیعت بکر و منحصربه‌فرد این استان، در رأس جاذبه‌های گردشگری آن قرار دارد. درحقیقت، طبیعت سرسبز و غنی شهرهای شمالی کشور که نمونه آن در نقاط دیگر ایران کمتر به چشم می‌خورد، همه‌ساله توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به‌منظور سفر به این مناطق به خود جلب می‌کند.

مرکز استان گیلان شهر رشت است. این استان بین رشته‌کوه‌های تالش و البرز در شمال قرار دارد و مساحت آن ۱۴۷۱۱ کیلومترمربع است.  درصورتی‌که با هدف گردشگری، سفر خانوادگی، فردی یا دوستانه، مقصد گیلان را انتخاب کرده‌اید، ولی در مورد جاذبه‌های گردشگری آن اطلاعاتی ندارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. این خطه رؤیایی و اعجاب‌انگیز به همراه مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز، در انتظار شماست.

چنان‌چه قصد گردشگری در گیلان زیبا و سرسبز را دارید، راه‌های متفاوتی پیش روی شماست، اگر قصد دارید تا به‌صورت هوایی به این استان عزیمت کنید؛ می‌توانید به سایت ایران چارتر مراجعه کرده و با مشاهده‌ی انواع پیشنهادها، بلیط هواپیما مدنظر خود را با بهترین قیمت و با چند کلیک، خریداری نمایید. سایت ایران چارتر با ارائه‌ی خدماتی چون فروش بلیط هواپیما نقاط مختلف و رزرو هتل و اقامتگاه، در خدمت شما مسافران و گردشگران عزیز است.

73445جاذبه-های-گردشگری-در-هر-شهرستان-1000x810.jpg (1000×810)

روستای ماسوله از مناطق گردشگری در گیلان

به طور حتم نام این روستا در استان گیلان بیشتر از روستاهای دیگر به گوش شما آشناست. روستای ماسوله یکی از روستاهای دیدنی و اصیل گیلان در قدیم بوده است که این روزها به‌عنوان یکی از شهرهای گیلان به‌حساب می‌آید. در آن انواع آبشارها، چشمه‌سارها و طبیعتی سرسبز خودنمایی می‌کنند. این روستا به‌صورت پلکانی بر روی قسمت شیب‌دار و دامنه کوه‌ها ساخته‌شده است.

تمام خانه‌های این روستا به‌واسطه راه‌های پله‌ای با هم در ارتباط هستند. محله‌های این روستا با نام‌های مسجد بر، اسد محله، خانه بر، و کی سر شناخته می‌شوند. ماسوله ۱ بازار محلی ۴ طبقه دارد. این روستا با تمام زیبایی، معماری و بافت خود, فرهنگ و اصالت شمالی را به‌طور کامل و ملموس به ما نشان می‌دهد.

قدمت این شهر به ۸۰۰ تا هزار سال درگذشته برمی‌گردد و مربوط به دوران زندیان است. فاصله‌ای ۱۲۰ متری بین مرتفع‌ترین تا پست‌ترین نقطه این روستا وجود دارد.

خانه‌ها در این روستا به ترتیبی ساخته‌شده و روی‌هم قرار گرفته‌اند که سقف یا پشت‌بام خانه پایینی به‌عنوان حیاط خانه بالایی محسوب می‌شود. این شهر دارای انواع آبشارهای کوچک و بزرگ است. ما همیشه نمای شهر ماسوله را در عکس‌ها با انواع گلدان‌های سفالی و گل‌های رنگارنگ بر لب پنجره‌های خانه‌ها به‌خاطر می‌آوریم.

شهر ماسوله در قسمت جنوب غربی گیلان قرار دارد و فاصله آن با رشت ۶۰ کیلومتر است. اکثر خانه‌های پلکانی ماسوله با چوب، خشت و سنگ و  به‌صورت ۲ طبقه ساخته شده‌اند. همچنین انواع خانه‌های یک‌طبقه و سه‌طبقه را نیز می‌توان در آن مشاهده کرد. به طور معمول روزهای ماسوله را ابری و غرق در مه می‌بینیم. شهر ماسوله در سال ۱۳۵۴ به ثبت آثار ملی رسید.

روستای اولسبلنگاه از مناطق گردشگری در گیلان

اولسبلنگاه نام  روستایی ییلاقی در شهر ماسال، ۲۵ کیلومتری غرب ماسال است. از ویژگی‌های برجسته این روستا می‌توان به نزدیکی ابرها به سطح زمین در این منطقه اشاره کرد. واژه اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز بر روی آن رشد می‌کند.

باتوجه‌به این‌که ساختن خانه و سرپناه در این منطقه تنها به‌وسیله چوب امکان‌پذیر است، شما شاهد طیف گسترده‌ای از خانه‌های چوبی رنگی خواهید بود. ساخت خانه‌های چوبی در این منطقه تحت نظارت منابع طبیعی است. این روستا برای گردشگران دارای اقامتگاه‌های سنتی و محلی است. می‌توانید لذت انواع غذاهای محلی را در این روستا تجربه کنید.

روستای دیلمان از مناطق گردشگری در گیلان

این روستا نیز به‌عنوان یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان نام‌برده می‌شود. این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است. جاذبه‌های تاریخی ازجمله قلعه خشتی، کاروان‌سرا و حمام تاریخی را می‌توانید در این شهر ببینید.

دیلمان با وجود انواع آبشارها و قله‌های بلند در مقابل چشمان شما خودنمایی می‌کند. با ورود به این روستا شما شاهد انواع دشت‌های سبز و خرم در کنار اسب‌ها و خانه‌های چوبی و همچنین دشتی از شقایق در فصل بهار خواهید بود. این روستا یک منطقه شکار ممنوع دارد که درواقع قلمرو انواع حیوانات در حال انقراض و کمیاب به‌حساب می‌آید. روستای دیلمان یکی از بخش‌های شهرستان سیاهکل به شمار می‌آید.

روستای جواهر دشت

روستای جواهر دشت نیز یکی از روستاهای خوش‌آب‌وهوا و ییلاقی گیلان بشمار می‌آید. دارای انواع جنگل‌ها و دشت‌های پرگل و سرسبز است. در ارتفاعات جواهر دشت می‌توانید شاهد خط ساحلی باشید. قله سماموس که در جواهر دشت قرار دارد، همه‌ساله مقصد تعداد زیادی از کوهنوردان حرفه‌ای به‌جهت صعود است.

شما می‌توانید در این روستا از انواع غذاهای محلی، صنایع‌دستی و لبنیات دامی لذت ببرید. همچنین در این روستا امکان جیپ سواری برای شما وجود دارد. روستای جواهر دشت به‌عنوان یک روستای ییلاقی در شهرستان رودسر از توابع دهستان سیاهکل‌رود بخش چابکسر بشمار می‌آید.

روستای کوته کومه از مناطق گردشگری در گیلان

این روستا در نزدیکی آستارا واقع است. بلندترین آبشار ایران در این روستا قرار دارد. حدوداً دارای ۲۰ خانه روستایی است. در فاصله ۹ کیلومتر مانده به لوندویل می‌توانید از این روستا دیدن کنید. این روستای ییلاقی دارای چشمه‌ای است که آب زلالی از آن می‌جوشد و خاصیت درمانی قوی دارد. از آب این چشمه به جهت بهبود انواع امراض و بیماری‌ها استفاده می‌شود.

سایت ایران چارتر ارائه‌دهنده انواع خدمات سفر هوایی اعم از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، و … در خدمت شما مسافران و گردشگران عزیز است.

شهر ماسال از مناطق گردشگری در گیلان

ماسال نیز یکی از شهرهای اصیل در گیلان، نشان‌دهنده فرهنگ قدیم تالش است. مردم شهر ماسال هم به زبان تالشی سخن می‌گویند. وجود چشم‌اندازهای زیبا و خیره‌کننده طبیعت، زیارتگاه‌های محلی کوچک و انواع غارهای باستانی در این شهر باعث جذب گردشگران و مسافران می‌شود. جالب است بدانید که میرزا کوچک‌خان جنگلی نیز در این شهر به شهادت رسیده است.

پارک جنگلی گیسوم

73792buy-ticket-airplane-sepehr_in-rasht.jpg (800×363)

پارک جنگلی گیسوم نیز یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی گیلان است شما می‌توانید شاهد دالانی رؤیایی تشکیل شده‌ از درخت‌ها در این منطقه باشید. در انتهای این پارک ساحل دریای خزر نمایان است. در این منطقه رنگ سبز جنگل با امواج دریا با هم در می‌آمیزند. شما می‌توانید در این پارک اسب‌سواری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، قایق‌سواری و اسکی را تجربه کنید.

این پارک در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و پانزده‌کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و از روستاهای توابع بخش پره سر شهر تالش است.

پارک جنگلی سفید آب

پارک جنگلی سفید آب نیز از پارک‌های تماشایی گیلان است. امکان زدن کمپ در این محیط حفاظت‌شده برای شما وجود دارد. همچنین در این پارک می‌توانید به اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری بپردازید و از سفر خود لذت ببرید. این پارک در سی‌کیلومتری رودسر گیلان قرار دارد.

وسعت آن ۴ هزار هکتار است و به‌عنوان یک پارک جنگلی حفاظت‌شده به‌حساب می‌آید. از بناهای تاریخی موجود در این پارک می‌توان به مسجد محمود امیر بنده بنایی متعلق به عصر قاجار و یکی از کاخ‌های رضاخان اشاره کرد.

پارک جنگلی ماسوله از مناطق گردشگری در گیلان

پیش‌ازاین درمورد زیبایی‌های شهر ماسوله نیز گفتیم. این شهر علاوه بر معماری عجیب و به‌خصوصی که دارد، دارای پارک جنگلی بزرگ بنام پارک ماسوله است. وسعت آن بیش از ۲ هزار هکتار تخمین زده شده است. این پارک دارای پوشش گیاهی بسیار پر و پراکنده است.

شما می‌توانید شاهد انواع متفاوتی از درختچه‌ها، گیاهان علفی و دارویی و مجموعه‌ای از درخت‌های فندق، راش، توسکا، ممرز و همچنین درختان آزاد در این منطقه باشید.

این جنگل دارای بافت کوهستانی است و ارتفاع آن از سطح دریا بین ۸۰۰ متر تا هزار متر متغیر است. این پارک زیبا و تماشایی در شصت‌کیلومتری شهر رشت و ۳۲ کیلومتری غرب فومن قرار دارد.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان نیز یکی از پارک‌های زیبا و تماشایی گیلان است. این پارک در نزدیکی شهر رشت قرار دارد. شما در این پارک شاهد جوش‌وخروش رودخانه و دریاچه‌ای از اعماق زمین خواهید بود. این پارک به‌عنوان قدیمی‌ترین پارک در منطقه به شمار می‌آید.

در جنگل‌های مه‌آلود آن  انواع گونه‌های جانوری و گیاهی  به چشم می‌خورند. موزه‌ای بنام موزه میراث روستایی نیز در این پارک قرار دارد که به‌طورکلی به بررسی زندگی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی درگذشته می‌پردازد.

سایت ایران چارتر ارائه‌دهنده انواع خدمات سفرهوایی اعم از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، و غیره در خدمت شما مسافران و گردشگران عزیز است.

آبشار لاتون از مناطق گردشگری در گیلان

این آبشار به‌عنوان بلندترین آبشار ایران شناخته شده است که ارتفاع آن به ۱۰۵ متر می‌رسد. آبشار لاتون دارای ۳ حوضچه است که به عظمت و زیبایی آن می‌افزایند. موقعیت مکانی این آبشار در نزدیکی روستای کوته کومه است.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار در لیست آبشارهای زیبای گیلان قرار دارد. این آبشار به‌عنوان سومین آبشار بلند گیلان محسوب می‌شود. ارتفاع آن تا ۱۵ متر می‌رسد و سرازیری آن به سمت دریای خزر است. آبشار ویسادار در میان پوشش جنگلی سرسبز شمال قرار دارد. موقعیت مکانی آبشار ویسادار، در رضوانشهر، شانزده‌کیلومتری شهر پره سر، دهستان ییلاقی ارده است.

آبشار میلاش

آبشار میلاش نیز یکی از آبشارهای زیبا و خیره‌کننده در استان گیلان است. این آبشار نیز در دل جنگل قرار دارد. ارتفاع آن تا ۲۵ متر می‌رسد. در قسمت پایین آبشار یک حوضچه کوچک سی‌متری را می‌بینید که در مسیر رودخانه میلاش پیش می‌رود. این آبشار در شهرستان رودسر، منطقه رحیم‌آباد، دهستان اشکور سفلی و در فاصله یک‌کیلومتری روستای میلاش قرار دارد.

آبشار زمرد از مناطق گردشگری در گیلان

یکی دیگر از زیباترین آبشارهای گیلان، آبشار زمرد است که در فاصله‌ی چهل‌کیلومتری از تالش قرار دارد. این آبشار به آبشار دوقلو معروف است. ارتفاع آبشار بزرگ‌تر تا ۱۵ متر و آبشار کوچک‌تر حدود ۴ تا ۸ متر می‌رسد. در آب این آبشار شاهد زیست انواع ماهی‌های قزل‌آلا خواهیم بود. علاوه‌برآن در اطراف آبشار نیز خزه هایی به چشم می‌خورند. این آبشار با بازار شهر تماشایی حویق ۹ کیلومتر فاصله دارد. موقعیت مکانی آن در ۴۵ کیلومتری شمال تالش، شهرستان حویق، روستای زمرد است.

آبشار دودوزن از مناطق گردشگری در گیلان

این آبشار در منطقه‌ ییلاقی و کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد و به‌عنوان یک آبشار بکر به حساب می‌آید. منشأ این آبشار چشمه‌های ارتفاعات  سیاهمز کی هستند. این آبشار در جنوب شرق قلعه‌رودخان جاده شالما سماه مرگی قرار دارد.

باغ محتشم رشت

می‌توان گفت قسمت اعظم اماکن تفریحی و دیدنی استان گیلان در شهر رشت متمرکز شده‌اند. ازجمله اماکن جذاب و دیدنی در این شهر می‌توان به باغ محتشم رشت اشاره کرد. این باغ ازجمله باغ‌های قدیمی این شهر به‌حساب می‌آید و قدمت آن به عهد ناصرالدین‌شاه قاجار برمی‌گردد.

مالک این باغ فردی به نام اکبر خان بیگلربیگی بود. این باغ در آن زمان بین چندین مالک دست‌به‌دست شد و درنهایت در عصر پهلوی به‌جای بدهی مالیاتی به انحصار دولت درآمد و تبدیل به پارکی برای استفاده عموم گردید.

این باغ واقع در شهر رشت، خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود است.

آکواریوم انزلی از مناطق گردشگری در گیلان

این آکواریوم ۱ آکواریوم منحصربه‌فرد و ویژه در گیلان است. آکواریوم انزلی شبیه به یک اقیانوس، طراحی شده است و بنای بسیار بزرگی دارد. طوری که زمان ورود به آن احساس می‌کنید که در اعماق دریایی عظیم مشغول غواصی هستید. درواقع آکواریوم انزلی و آکواریوم اصفهان ۲ نمونه آکواریوم بزرگ در ایران بشمار می‌آیند.

در این آکواریوم ۱۰ ده‌ها نوع ماهی زیست می‌کنند. تونل آبی که در این آکواریوم قرار دارد، وزن ۳ میلیون لیتر آب را تحمل می‌کند و طول آن به ۴۰ متر می‌رسد. ممکن است شما در حال گذر از این تونل آبی به طور ناگهانی با عبور یک کوسه از بالای سرخود روبرو شوید و احساس هیجان و شگفتی کنید. این آکواریوم در منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری قرار دارد.

کلبه وحشت انزلی

این کلبه یکی از مخوف‌ترین و رازآلودترین اماکن دیدنی استان گیلان است.  یک بنای متروکه قدیمی در حال تخریب که در میان جنگل قرار دارد. به دلیل ظاهر مخوف و ماهیت رازآلودی که دارد به کلبه وحشت انزلی معروف است.

شواهد مبنی‌بر این است که در ۴۰ سال قبل، ۴ جوان تصمیم گرفته بودند شب را در این کلبه بگذرانند، اما ۲ نفر  در اثر ترس جان باختند و ۲ نفر دیگر متواری و ناپدید شدند. مردمی که در اطراف این کلبه زندگی می‌کنند اعتقاد دارند که در هنگام شب صداهای مخوف و عجیبی را از داخل کلبه می‌شنوند. این کلبه واقع در بندر انزلی، روستای بهمبر، منطقه هفت دغنان است.

تالاب انزلی از مناطق گردشگری در گیلان

تالاب انزلی یکی از اولین تالاب‌های بین‌المللی ثبت‌شده در ایران است. آب این تالاب شیرین است و بستر مناسبی برای حیات انواع گونه‌های گیاهی و جانوری به‌حساب می‌آید. درنتیجه پایین رفت سطح دریا و رسوب‌گذاری‌ها باگذشت زمان این تالاب به وجود آمده است. امکان قایق‌رانی و ماهیگیری در سطح تالاب برای عموم مسافران و گردشگران وجود دارد.

پناهگاه حیات‌وحش سلکه

این پناهگاه محل زندگی ده‌ها  هزار گونه جانوری از جمله پرندگان و حیوانات آبزی است. در این پناهگاه شاهد خودنمایی نیلوفرهای آبی، گل‌های مردابی، پرندگان مهاجر، پل‌های چوبی و حواصیل ها خواهید بود.

درحقیقت سلکه در زبان محلی به‌معنای تالاب است. امکان قایق‌سواری و پذیرایی در کافه‌ها و غذاخوری‌های اطراف این پناهگاه برای شما وجود دارد.

گردنه حیران

این گردنه بسیار زیبا، رؤیایی و تماشایی همچون بهشتی از نظر شما می‌گذرد. یک جاده پررفت‌وآمد و تماشایی که یک طرف آن کوه‌های پوشیده از جنگل است و در طرف دیگر جنگل‌های آذربایجان خودنمایی می‌کنند. می‌توانید این جاده را به طور معمول غرق در مه با اعجازی از رنگ‌های طبیعت ببینید. در مسیر این جاده روستاهای دیدنی قرار دارند که می‌توانید در سفر خود نیز از آن‌ها بازدید کنید.

پارک ملی هیرکان نیز در این گردنه قرار دارد. این گردنه از اماکن دیدنی شهر آستارا به حساب می‌آید و در جاده بین آستارا و اردبیل قرار دارد. در تقسیمات جغرافیایی گردنه حیران، به استان گیلان تعلق دارد.

شیطان کوه 

کوهی با زیبایی خیره‌کننده و آب‌وهوایی مطلوب که بر فراز آن باغ‌های شهر لاهیجان در دوردست خودنمایی می‌کنند. این کوه در جوار دریاچه مصنوعی بزرگی وجود دارد. شما می‌توانید با عبور از پلکانی در دل جنگل و یا به‌واسطه تله‌کابین بر فراز شیطان کوه قرار بگیرید.

در بالای قله شیطان کوه شما بام سبز را خواهید دید که به بام لاهیجان شهرت دارد. موقعیت مکانی این کوه زیبا و تماشایی در شهر لاهیجان، میدان کاشف، خیابان طلای سبز است.

غار آویشو از مناطق گردشگری در گیلان

این غار نام بزرگ‌ترین غار ایران را به خود اختصاص داده‌است. در نگاه اول دهانه بسیار بزرگ غار توجه شما را به خود جلب می‌کند که درون آن رودخانه‌ای درهرحال خروش است. طول این غار مشخص نیست و تاکنون کسی نتوانسته است انتهای غار را مشخص کند.

فضای داخلی غار با انواع قندیل‌ها و ستون‌های آهکی و ۷ آبشار زیبا تزیین شده است. قدمت آن به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد و از شواهد چنین برمی‌آید که در غار آویشو انسان‌های نخستینی زندگی می‌کردند. این غار در شهر ماسال در میان جنگل‌های شهر شاندر من قرار دارد.

جنگل نقله بر

جنگل نقله بر نیز یک جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز و سرسبز در گیلان است که در مقایسه با جنگل‌های دیگر این منطقه به‌صورت دست‌نخورده و ناشناخته باقی‌مانده است. در این جنگل خانه‌های باصفای روستایی و دشت‌های سرسبز به چشم می‌خورند. در طول جنگل نقله بر شما می‌توانید  درخت سرو ی را ببینید که قدمت آن ۱ هزار سال است. این درخت  سرو به سرو هرزویل معروف است و به‌عنوان سرمایه ملی به حساب می‌آید. این جنگل در کنار سپیدرود قرار دارد.

انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه پذیرای شما به جهت اقامت، با انواع غذاهای محلی هستند. جنگل نقله بر واقع در شهرستان رودبار، رستم‌آباد، دهستان نقله بر، در ۴۰ پنج‌کیلومتری رشت است.

قلعه رودخان از مناطق گردشگری در گیلان

قلعه رودخان را می‌توان جزو عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری گیلان به حساب آورد این قلعه به‌عنوان بزرگ‌ترین قلعه آجری ایران شناخته می‌شود در این منطقه شما شاهد آب‌وهوایی مطلوب طبیعتی سرسبز و دل‌نشین و انواع غذاهای محلی در طول مسیر رسیدن به قلعه خواهید بود. این قلعه ۴۵ کیلومتر با ماسوله فاصله دارد. در مسیر رسیدن به آن باید از چیزی حدود هزار پله بالا بروید که پس‌از آن شاهد قلعه‌ای باشکوه با ۶۵ برج و بارو و ۱۵۰۰متر دیوار خواهید بود.

این قلعه به عصر ساسانیان برمی‌گردد و ترکیب آن با سرسبزی جنگل و هم‌نشینی در کنار رودخانه، منظره‌ای چشم‌نواز و زیبا را به تصویر می‌کشد. قلعه‌رودخان در ۴۵ کیلومتری ماسوله و ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن قرار دارد.

کوه درفک از مناطق گردشگری در گیلان

کوه درفک نیز از جاذبه‌های گردشگری گیلان است که آب‌وهوایی ییلاقی دارد. ۱ قله مرتفع که ارتفاع آن به ۲۷۰۰ متر می‌رسد. دامنه‌های کوه پوشیده شده از گزنه‌های کوهی است. در بالای کوه، غار یخی را می‌بینید که با نگه‌داشتن برف سالیانه در خود، آب مصرفی عشایر و روستاهای اطراف را تأمین می‌کند. این کوه در ۳۵ کیلومتری شهرستان رودبار بین رودبار و سیاهکل وجود دارد.

در این مقاله انواع جاذبه‌های گردشگری استان گیلان معرفی شد. در این استان مجموعه‌ای از آبشارها، پارک‌ها و جنگل‌ها، انواع دریاچه‌ها و تالاب‌ها، ییلاق‌ها و روستاهای چشم‌نواز خودنمایی می‌کنند.

مکان‌هایی که در این مقاله ذکر شد، تنها بخشی از خودنمایی شهر اعجاب‌انگیز و خوش‌آب‌وهوای گیلان است. علاوه بر این اماکن، گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار دیگری از انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی و اصیل مانند دیلمان، تالارخانه، گیله بوم تا ییلاق های با صفایی چون هلو دشت و… است. انواع تالاب‌ها مانند تالاب عینک رشت، تالاب استیل، تالاب چاف و تالاب سوستان نیز در این شهر قرار دارند.

همچنین از میدان شهرداری رشت و موزه تاریخ چای لاهیجان (تنها موزه تخصصی چای در ایران)  در این استان نیز می‌توان یاد کرد.

سخن پایانی

99693اسنپ.jpg (1429×952)

استان گیلان با دارا بودن طبیعت سرسبز و غنی که نمونه آن در نقاط دیگر ایران کمتر به چشم می‌خورد، همواره یکی از مقاصد جذاب است که مورد توجه گردشگران داخلی و حتی خارجی بسیاری قرار می‌گیرد. شهرهای مختلف که هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند، با فواصل کم، این استان را به یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری تبدیل کرده‌اند. با توجه به فاصله‌ی کم استان گیلان از تهران و وجود راه‌های مختلف، می‌توانید به سادگی به این استان سفر کنید. با این حال اگر قصد خرید بلیط هواپیما  و سفر هوایی به این استان را دارید؛ می‌توانید به‌سادگی با مراجعه به سایت ایران چارتر، اقدام به خرید بلیط رشت نمایید. سایت ایران چارتر ارائه‌دهنده انواع خدمات سفر هوایی  اعم از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، و… در خدمت شما مسافران و گردشگران عزیز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *