سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / اخبار تکنولوژی / قبل از خرید گاوصندوق کاوه و ایران کاوه حتما بخوانید

قبل از خرید گاوصندوق کاوه و ایران کاوه حتما بخوانید

خرید گاوصندوق یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن نگه‌داشتن اموال و اسناد است. گاوصندوق‌ها در مدل‌های مختلفی برای مصارف خانگی و اداری تولید می‌شوند؛ اما آیا هر گاوصندوقی می‌تواند به خوبی از ایمنی دارایی‌های ما را تضمین کند؟ برخی از گاوصندوق‌ها صرفا ظاهر خوبی دارند ولی از نظر شاخصه‌های امنیتی در وضعیت مطلوب به سر نمی‌برند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی مشخصات گاوصندوق با کیفیت، به مقایسه محصولات دو برند معروف ایرانی یعنی کاوه و ایران کاوه بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه گاوصندوق‌ها

به نظر شما انسان‌ها از چه زمانی برای ایمن نگه‌داشتن دارایی‌هایشان به سراغ گاوصندوق رفتند؟ واقعیت این است که نخستین گاوصندوق کشف شده ما را به دوران مصر باستان می‌برد. رامسس دوم که به عنوان یکی از فراعنه مصر شناخته می‌شد از یک گاوصندوق چوبی با قفل‌های محکم برای نگهداری اموالش استفاده می‌کرد. جالب است بدانید که این گاوصندوق در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده است.

پس از آن رومی‌ها بودند که به استفاده از مواد آهنی برای تولید گاوصندوق‌های سنگین و مقاوم روی آوردند. گاوصندوق‌های رومی به حدی بزرگ بودند که امکان نگهداری کالاهای با ابعاد زیاد و باارزش نیز در آن‌ها وجود داشت. در کنار قفل‌های معمولی از کلیدهای مخصوصی نیز باید برای بازکردن گاوصندوق‌های رومی استفاده می‌شد.

همزمان با انقلاب صنعتی نسل تازه‌ای از گاوصندوق‌ها رونمایی شد. با توجه به پیشرفت‌های علم متالورژی، از مواد اولیه مقاوم و باکیفیت در تولید گاوصندوق‌ها استفاده شد. به همین دلیل محصولاتی ضد سرقت و مقاوم در برابر آتش سوزی به بازار عرضه گردید. از آن زمان به این طرف دائما شاهد ایجاد تحول در راستای افزایش ایمنی گاوصندوق‌ها هستیم. چنده دهه است که قفل‌های دیجیتال جای قفل‌های سنتی را در گاوصندوق‌ها گرفته‌اند.

انواع گاوصندوق

تنوع مدل‌های گاوصندوق موجود در بازار بسیار زیاد است. با این وجود برخی از انواع گاوصندوق‌ها هستند که بیشتر از سایرین کاربرد دارند. از جمله پرکاربردترین انواع گاوصندوق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ گاوصندوق ضدحریق

همان طور که از نام این دسته از گاوصندوق‌ها مشخص است، از اموال و اسناد شما در برابر آتش سوزی محافظت می‌کنند. اگر گاوصندوق را در محلی نگهداری می‌کنید که در معرض آتش سوز قرار دارد، حتما باید به سراغ خرید گاوصندوق ضد حریق بروید.

۲٫ گاوصندوق‌های امنیتی

سارقان هر روز خود را به روش‌های پیشرفته‌تری مجهز می‌کنند. به همین دلیل تولیدکنندگان گاوصندوق‌ها نیز سعی می‌کنند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، گاوصندوق‌های ایمن‌تری را به بازار مصرف عرضه کنند. فناوری‌هایی مانند باز و بسته‌شدن گاوصندوق با اثر انگشت، رمزنگاری دیجیتال و … در راستای ارتقای امنیت گاوصندوق‌ها به کار گرفته می‌شوند. اگر به دنبال جلوگیری از سرقت اموال خود هستید، حتما باید به سراغ گاوصندوق‌ها با گرید امنیتی بالا بروید.

معرفی شرکت‌های ایران کاوه و کاوه

در این قسمت به معرفی دو شرکت کاوه و ایران کاوه می‌پردازیم. همچنین نیم نگاهی نیز به سبد محصولات این دو شرکت خواهیم داشت.

گروه صنعتی کاوه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم اداری در کشور شناخته می‌شود که فعالیت خود را از سال ۱۳۰۰ آغاز کرده است. برند کاوه به عنوان تولیدکننده گاوصندوق‌های نسوز در ایران به شمار می‌رود. در حال حاضر این شرکت بیش از ۵۰ نوع گاوصندوق در مدل‌ها و کاربری‌های مختلف تولید کرده است.

شرکت ایران کاوه یکی از دیگر از تولیدکنندگان انواع گاوصندوق در ایران است. این شرکت چیزی در حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد. در این مدت موفق شده است تا سبد متنوع از گاوصندوق‌های خانگی، اداری و … را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. البته بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تنوع محصولات شرکت ایران کاوه در مقایسه با برند کاوه کمتر است.

اگر بخواهیم نیم نگاهی به سبد محصولات دو شرکت کاوه و ایران کاوه بیندازیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

۱٫ گاو صندوق خانگی

گاوصندوق‌های خانگی برند ایران کاوه و کاوه برای استفاده در منزل گزینه ایده‌آلی هستند. این دو شرکت گاوصندوق‌ خانگی خود را در مدل‌های گوناگونی از جمله سبک، سنگین، تک لایه و … طراحی و تولید می‌کند.

۲٫ گاوصندوق اداری و تجاری

گاوصندوق‌های اداری و تجاری این دو برند نیز در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. از گاوصندوق‌های کوچک هتلی برای قرار دادن اشیای ارزشمند مسافران هتل‌ها گرفته تا گاوصندوق‌های بایگانی بزرگ برای نگهداری اسناد و مدارک بانکی در این دسته قرار می‌گیرند.

۳٫ گاوصندوق بانکی

برند‌های ایران کاوه و کاوه محصولات دیگری از جمله صندوق امانات (در مدل‌های دستی و دیجیتال)، گاوصندوق‌های بایگانی، گاوصندوق‌های ضد سرقت و درب‌های خزانه را برای مصارف بانک‌ها و مؤسسات مالی در سبد محصولات خود قرار داده‌اند.

۴٫ گاوصندوق نظامی

گاوصندوق‌های نظامی با کاربری نگهداری مهمات و اسلحه‌های نظامی تولید می‌شوند. این گاوصندوق‌ها معمولا بزرگ‌تر از گاوصندوق‌های خانگی و اداری معمولی هستند. لازم به ذکر است که صرفا شرکت کاوه این دسته از گاوصندوق‌ها را در سبد محصولات خود دارد.

مقایسه گاوصندوق کاوه با ایران کاوه

برای خرید گاوصندوق لازم است که عوامل مختلفی را حتما مد نظر قرار دهید. برخی از افراد صرفا بر اساس قیمت گاوصندوق تصمیم‌گیری می‌کنند. با توجه به اینکه گاوصندوق را یکبار خریداری می‌کنید و برای همیشه از آن استفاده می‌نمایید، توصیه ما آن است که چندان به عامل قیمت توجه نکنید و کیفیت گاوصندوق را در اولویت قرار دهید.

 

اگر بخواهیم گاوصندوق ایران کاوه و کاوه را با هم مقایسه کنیم، باید روی دو موضوع کلیدی دست بگذاریم. این دو موضوع عبارت‌اند از:

۱٫ نوع قفل‌های گاوصندوق

مهم‌ترین تفاوت گاوصندوق کاوه و ایران کاوه به نوع قفل‌های مورد استفاده توسط این دو شرکت مربوط می‌شود. شرکت ایران کاوه معمولا از قفل‌های مکانیکی برای تولید گاوصندوق‌های خود استفاده می‌کند. هر چند که در برخی از محصولات این برند از قفل‌های دیجیتال نیز استفاده می‌شود؛ اما فناوری مورد استفاده در این قفل‌ها چندان پیشرفته نیست.

در مقابل گاوصندوق کاوه در مدل‌های مختلفی با قفل‌های مکانیکی و دیجیتال تولید می‌شود. در مدل‌های پیشرفته این برند، از قفل‌های الکترونیکی با رمز ۲۰ رقمی به همراه اثر انگشت استفاده می‌شود که ضریب امنیتی بالایی را برای آن به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن استفاده از قفل‌های دیجیتال باعث می‌شود که افراد در کاربردهای روزانه بتوانند خیلی سریع‌تر گاوصندوق را باز و بسته کنند.

۲٫ ضخامت بدنه گاوصندوق

موضوع مهم دیگری که در مقایسه گاوصندوق ایران کاوه و کاوه باید مورد تأکید قرار دهیم، ضخامت ورقه‌هایی است که در تولید بدنه این تجهیز به کار می‌رود. به طور کلی بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ضخامت ورقه‌های مورد استفاده در گاوصندوق‌های برند ایران کاوه بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود که وزن گاوصندوق ایران کاوه نیز افزایش پیدا کند. البته در موارد دیگری مانند افزایش مقاومت گاوصندوق در برابر حریق نیز مؤثر است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم مقایسه‌ای درباره گاوصندوق‌های دو  برند کاوه و ایران کاوه داشته باشیم. به جز دو موردی که در بالا اشاره کردیم، در سایر ویژگی‌ها تفاوت چندانی بین محصولات این دو برند وجود ندارد. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که حتما در زمان خرید گاوصندوق، ضمانت‌نامه دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید خسارت از شرکت سازنده دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *