جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار سیاسی / کلید خوردن جنگ سعودی ها با ایران

کلید خوردن جنگ سعودی ها با ایران

کلید خوردن جنگ سعودی ها با ایران

کلید خوردن جنگ سعودی ها با ایران
کلید خوردن جنگ سعودی ها با ایران

پورتال خبری آبی پوشان :

عربستان سعودی چند وقتی است که رابطه ی خصمانه را دستور کار خود در رابطه با ایران قرار داده است .  متاسفانه نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها مخالف  سیاست های سعودی هستند اما در عمل این سعودی ها هستند که با جنگ و خونریزی این سیاست های غلط را پیش میبرند . در این گزارش بیشتر در مورد جنگ نرم ایران و عربستان خواهیم گفت …

سرکیس النعوم” نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی در روزنامه النهار نوشت: یک مقام سابق و ارشد دولت آمریکا در مورد اسرائیل می گوید: «تل آویو می خواهد کمک های سالانه آمریکا به خود را به پنج میلیارد دلار افزایش دهد. برای تحقق این هدف، نتانیاهو سعی در جلوگیری از انعقاد قرارداد تحویل جنگنده های پیشرفته به کویت (F18 و برای قطر F15) در کنگره شود. این عادت همیشگی اسرائیل است. به هر حال صلحی در کار نیست. درست است که جنگ داخلی سوریه و همچنین “داعش” و تروریست ها، برای تل آویو آرامش بخش نیستند و “حزب الله” با موشک و ذخایرش اسرائیل را نگران کرده، اما این دولت همچنان از خود مطمئن است.»

 

سرکیس النعوم در ادامه به نقل از این مقام امریکایی می گوید دیگر چشم اندازی برای صلح وجود ندارد. دولت خودگران فلسطین ناتوان است و قدرتی ندارد. و “حماس” به دلایل بسیار از جمله رابطه اش با ” اخوان المسلمین” و به خاطر تحولات در منطقه، فلج شده است. “فتح” ناتوان شده و سازمان های اسلامی فلسطینی در حال حاضر در اردوگاه های لبنان و اردن و سینا فعالیت دارند.

 

النعوم می افزاید: معتقدم که در مورد مساله صلح و منطقه، آمریکا باید به نحوی با ایران به گفتگو بنشیند، و هر دو در مورد مسائل بحث برانگیز منطقه ای گفتگو کنند. ایران حاضر به مذاکره در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل نیست. ایران با اسرائیل صلح نخواهد کرد اما به آن حمله نخواهد کرد مگر اینکه این رژیم خود به تهران حمله کند.

 

به نوشته انتخاب، النعوم در ادامه به نقل از یک مقام امریکایی که از او در مورد آخرین وضعیت سلامتی ملک سلمان پرسیده می نویسد: وضعیت سلمان نقل محافل دیپلماتیک است و برخی می گویند او گاهی اوقات دچار فراموشی می شود، البته برخی دیگر این مسئله را رد کرده و می گویند و اوضاعش عالی است.

 

سرکیس النعوم از مقام ارشد آمریکایی در مورد تصمیم عربستان سعودی برای قطع کمک سه میلیاردی به ارتش لبنان می پرسد و او می گوید: سعودی معتقد است با ایران در منطقه درگیر یک جنگ است و این مسئله کلید خورده است. عربستان، ایران را تهدیدی جدی می داند. سعودی از متحدان خود در لبنان می خواهد که نه با حرف و کلام، بلکه در عمل با تهران مقابله کنند.

 

گروه سیاسی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *