جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت

قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت

قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت

قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت
قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت

قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافت / متوسط ۲۷ درصد تخفیف واقعی نسبت به بازار ٬ رقمی مناسب برای خانواده هایی که اقتصاد ضعیفی دارند . فروشگاه های زنجیره ای برای کاهش قیمت ها همچنان در حال چانه زنی هستند .. پورتال خبری آبی پوشان شفاف سازی میکند …

فرشید گل زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با اشاره به  اظهار کرد: در کشور ۵ میلیون فروشگاه سنتی وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به معیشت فروشندگان خود این فروشگاه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادغام و از طریق آنها تأمین نیاز می‌شود این روند سبب کاهش قیمت کالاهای توزیعی و افزایش درآمد صاحبان آنها خواهد شد.

وی گفت: ۴۰۰ شرکت جدید برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفتند که این رقم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

گل زاده با اشاره به ارائه تخفیف‌های ۲۷ درصدی ۲۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ادامه داد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر فروشگاه رفاه بیش از گذشته تنوع و گستردگی ایجاد شده و به طور متوسط ۲۷ درصد تخفیف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که پارسال ۲۰ درصد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور افزود: در این فروشگاه ۲۵۰۰ قلم کالای اساسی از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف برخوردارند و دارندگان کارت‌های اعتباری سبد خرید کالای دولت می‌توانند از این تخفیف‌ها با کارت‌های اعتباری دولتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزیر کار به این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های شرکت کننده در طرح سبدهای حمایتی دولت که در ۴ نوبت میان اقشار ضعیف جامعه توزیع می‌شود کارت‌های توزیعی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خرید کالا در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که با بهره‌مندی از تخفیف‌های یاد شده قدرت خرید این کارت‌ها به ترتیب به ۱۰۴ و ۱۵۴ هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره به ایجاد نسل جدید این فروشگاه گفت: در این فروشگاه‌ها به دلیل عقد قراردادهای طولانی مدت با ۳ هزار تولیدکننده ایرانی، قیمت تمام شده کالاهای مصرفی کاهش یافته است. مصرف کننده می‌تواند ۹۸ درصد کالاهای مورد نیاز خود را در این فروشگاه تأمین کند.

گل زاده افزود: گردش مالی خرده‌فروشی در کشور ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۸ درصد آن سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در آینده افزایش خواهد یافت.

 

گروه اقتصادی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *