سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار تکنولوژی / مشکل فعالسازی در ویندوز ۱۰ برطرف شد

مشکل فعالسازی در ویندوز ۱۰ برطرف شد

زمانی که مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ یک بروزرسانی رایگان خواهد بود، تمامی دنیا از شنیدن این خبر شگفت زده شدند. و انتظار یک بسته نرم افزاری جداگانه داشتند. البته این خبری خوشحال کننده و بزرگ برای کاربران ویندوز ۷ و ۸ بود چرا که تنها باید منتظر دریافت این بروزرسانی می شدند. اما مشکل بزرگ زمانی رخ می دهد که باید یک بروزرسانی in-place را روی سیستم عامل فعلی خود نصب کنید.

ویندوز10

 

بروزرسانی های in-place برای افرادی که از کامپیوترهای شخصی خود زیاد استفاده می کنند خوشایند نیست. بروزرسانی های in-place در مجموع نمونه های ضعیفی هستند و معمولاً در چنین بروزرسانی هایی، ریسک بروز مشکلات پیش بینی نشده در روند انجام کار بسیار بالاست. کاربرانی که بیش از حد معمول از کامپیوترهای خود استفاده می کنند حاضر نیستند این ریسک بزرگ را بپذیرند و اصولاً مزیت دست نخورده ماندن تمامی تنظیمات و اپلیکیشن های سیستم را نادیده می گیرند. تا کنون درخواست بروزرسانی های دوره ای ویندوز یک کابوس بوده است و بروزرسانی ویندوز به معنی خالی کردن درایوها و شروع دوباره است. اما نمی توان مزایای بروزرسانی های Clean را نیز نادیده گرفت. با بروزرسانی های Clean، ثبات سیستم باز می گردد و تمامی باگ های نرم افزاری درایورها رفع می شود و کامپیوتر شما به سرعت راه اندازی می شود. هر چند که این نوع بروزرسانی به زمان بیشتری احتیاج دارد و کاربران مجبور هستند تمامی اطلاعات و درایورهای خود را پاک کرده و تمامی مراحل را از ابتدا آغاز کنند.

 

می توان گفت فعالسازی نسخه کپی ویندوز ۱۰ کمتر از بروزرسانی های اولیه و اصلی که مایکروسافت برای سیستم عامل ها ارسال میکند، خسته کننده و آزار دهنده است. دیگر نیازی نیست که از بروزرسانی نسخه های قبلی ویندوز یعنی ویندوز ۷ و ۸ نصب شده روی سیستم خود شروع کنید تا بتوانید ویندوز ۱۰ فعالسازی شده را بدون هیچ مشکلی و تحت قوانین یکساله رایگان مایکروسافت دریافت کنید. اکنون مایکروسافت قادر است کلید های فعالسازی معتبر را که از نسخه های قبلی گرفته شده اند تشخیص دهد و یک “حق اشتراک دیجیتالی” را برای شما فراهم کند. این حق اشتراک دیجیتالی تضمین می کند که نصب ویندوز ۱۰ شما کاملاً قانونی بوده و هیچ مشکلی ندارد.

مایکروسافت می گوید که این تضمین زمانی داده می شود که نسخه های قبلی ویندوز روی همان دستگاه نصب شده باشند. به این ترتیب می توان مطمئن بود که ویندوز ۱۰ به درستی روی کامپیوتر نصب شده است. اخیراً تمامی آزمایشات بیلدهای اینسایدری نشان می دهد که این شرکت حداقل تا کنون، قوانین آسان تری را برای فعالسازی نسخه جدید به کار گرفته است. بنابراین اگر یک شماره سریال استفاده نشده از نسخه های قبلی نیز در دست داشته باشید، می توانید مستقیماً به ویندوز ۱۰ و مراحل نصب آن دسترسی پیدا کنید و دیگر نیازی نیست که نگران بروزرسانی ها و مراحل اضافی و دردسر ساز در این روند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *