پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / قیمت مرغ کاهش یافت

قیمت مرغ کاهش یافت

در دو ماه اخیر قیمت گوشت مرغ به شدت افزایش یافته بود، امروز قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر تهران به ۷ هزار تومان و در برخی مناطق مانند خیابان هدایت (برادران شهید قائدی) به کمتر از ۷ هزار تومان رسید.

بر اساس این گزارش قیمت مرغ گرم عرضه به مشتری در برخی از مناطق شهر تهران مانند خیابان هدایت ۶ هزار و ۹۵۰  تومان است.

قیمت مرغ

به دنبال افزایش قیمت گوشت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر ۱۵۰ هزار تنی مرغ منجمد از ابتدای سال تا بهمن ۹۳ را وارد بازار کرد و با عرضه حدود ۲۰ هزار تن مرغ منجمد طی ۴۵ روز اخیر قیمت این محصول را شکست.

قیمت مرغ گرم در یک ماه اخیر با افزایش حدود ۲ هزار تومان در هر کیلو به حدود ۸ هزار تومان رسیده بود، ولی امروز قیمت این محصول به حدود ۷ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت گوشت مرغ در بازار شهرستانی میدان امام حسین(ع) تهران، کیلیویی ۷۴۰۰ تومان است.

قیمت مرغ در میدان فردوسی ۷۳۰۰ تومان و در منطقه ۱۹ تهران کیلویی ۷۵۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش، شرکت پشتیبانی امور دام در جهت تنظیم بازار در ابتدا هر کیلوگرم مرغ منجمد را با قیمت هر کیلو ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بازار عرضه کرد که پس از مدتی با کاهش ۴۰۰ تومانی در هر کیلو قیمت عرضه مرغ منجمد را به ۵ هزار و ۱۰۰ تومان رساند.

این گزارش می‌افزاید: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار تهران و خرده‌فروشی‌ها ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم بین ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان است که ممکن است قیمت این محصول در برخی از مغازه‌های شهر تهران کمی بیشتر از رقم مذکور باشد.

به گزارش فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بهترین قیمت برای عرضه مرغ گرم به طوری که نه مصرف‌کننده و نه تولید‌کننده متضرر شود، را حدود ۷ هزار تومان عنوان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *