جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / عدالت در بحث حذف یارانه ها

عدالت در بحث حذف یارانه ها

عدالت در بحث حذف یارانه ها 

عدالت در بحث حذف یارانه ها
عدالت در بحث حذف یارانه ها

پورتال خبری آبی پوشان :

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : دولت در دو سال گذشته همکاری خوبی در زمینه هدفمند کردن یارانه ها داشته اما آنچه که اتفاق افتاده است هنوز مطلوب مجلس نیست .

محمدرضا پورابراهیمی دربخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت : در قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت یارانه بر اساس بند الف ماده هفت آن به میزان درآمد خانوار است اما روش اجرایی آن در دولت قبل بر اساس پرداخت یکسان به همه گروهها انجام شد که بر خلاف مقررات بود. در دولت کنونی نیز این روند ادامه یافته است.

پور ابراهیمی گفت : در سه سال اخیر مجلس تاکید کرد یارانه ها به سمت افرادی که مستحق دریافت یارانه ها هستند سوق داده شود.
وی افزود: در سال نخست دولت یازدهم در تصویب بودجه معیارهایی تنظیم شد که بر اساس آن میزان درآمد ، دارایی و هزینه های خانوار از حدود ۳۰ بانک اطلاعاتی استعلام و دسته بندی شود اما دولت این کار را انجام نداد و در سال دوم به دولت اختیار داده شد که این کار را انجام دهد.

پور ابراهیمی گفت: بر اساس خط کشی عددی که دولت در زمینه حذف یارانه ها بر اساس معیارهای خود انجام داده است حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از گرفتن یارانه ها حذف می شوند.

وی گفت : خواست مجلس این بود که دو دهک بالای جامعه از گرفتن یارانه حذف شوند و به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی از این موضوع کمک شود.

پورابراهیمی افزود: بر اساس پیش بینی مجلس امسال خالص پرداختی یارانه ها باید از ۴۲ هزار میلیارد تومان بر اساس لایحه بودجه سال ۹۴ به ۳۹ هزار میلیارد تومان کاهش می یافت اما دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است.

وی گفت: مجلس تلاش می کند حدود ۱۵ میلیون نفر از دریافت یارانه ها حذف شوند.

پورابراهیمی افزود : از دولت خواسته ایم در بحث حذف یارانه بگیران معیارهای حداقلی خود را ارائه دهد.

گروه اقتصادی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *