پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار سیاسی / ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد

ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد

ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد 

ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد
ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد

ظریف به وزیر‌ خارجه‌ عربستان پاسخ داد / پورتال خبری آبی پوشان : آقای طریف خیلی قاطعانه پاسخ وزیر خارجه عربستان را در مورد مسایل مختلف دادند . از جمله حضور ایران در عراق – سوریه و .. ظریف اعلام کرده است تا زمانی که دولت و مردم عراق بخواهند ما در عراق خواهیم ماند …

وزیر خارجه ایران در پاسخ به اظهارات همتای سعودی خود درباره عدم دخالت در امور عراق با بیان اینکه نمی‌دانم عراق چه زمانی حاکمیتش را به عربستان واگذار کرده است، گفت: وقتی عراق را ترک می‌کنیم که عراقی‌ها بخواهند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیرش به سوئد در موسسه بین‌المللی صلح استکهلم (سیپری) در جمع صاحبنظران و برخی دیپلمات‌های مقیم سوئد به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه این نشست به سوالات حاضران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال یکی از دیپلمات‌ها در خصوص اینکه عادل الجبیر همتای سعودی شما اخیرا از ایران خواسته که در امور عراق دخالت نکند، آیا شما موضوع را مرتبط با اقدام و کمک ایران برای باز پس‌گیری فلوجه تفسیر می‌کنید؟ عنوان کرد: نمی‌دانم عراق چه زمانی حاکمیت خود را به سعودی واگذار کرده است؟ظریف افزود: این یک تقابل در مورد حاکمیت کشوری دیگر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ما با دولت عراق همکاری می‌کنیم و آنان (سعودی‌ها) مدعی‌ هستند که دولت عراق را به رسمیت می‌شناسند، ولی می‌گویند که ایران نباید در امور عراق دخالت کند، اظهار داشت: این به خودی خود یک مداخله آشکار و یک بیانیه متکبرانه است.

وی با ذکر این نکته که هر چه زودتر این سخن بی معنا را متوقف کنند، به یک توافق می‌رسیم، عنوان کرد: هیچکس نباید به خود اجازه دهد که از سوی دیگران حرف بزند.

ظریف ادامه داد: وقتی عراق را ترک می‌کنیم که عراقی‌ها بخواهند و البته به عراقی‌ها کمک می‌کنیم تا با تروریسم مبازه کنند. تا آن وقتی که عراقی‌ها بخواهند با تروریسم مقابله کنند به نظرم همه باید در مقابله با تروریسم به عراقی‌ها کمک کنند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: هیچکس نباید داعش را در فلوجه به عنوان همکار و متحد خود ببیند و حساب کند. هیچکس نباید نگران باشد که چرا داعش در فلوجه شکست می‌خورد.

وی ادامه داد: معتقدم در پشت اعتقادات برخی این نکته هست که داعش و النصره اهرم‌هایی هستند که در بهره‌برداری‌های سیاسی‌شان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

به گفته ظریف این بدترین سوء محاسبه‌ای است که هر کسی در منطقه ما ممکن است مدنظر داشته باشد.

به‌ گزارش فا‌رس، وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد: البته معتقدم به زودی عربستان به این درک خواهد رسید که داعش اولین و بدترین تهدید و دشمن برای آنان در مقایسه با هر کس دیگری است و این مهمترین خطری است که با آن باید مقابله کنیم نه تنها در منطقه ما، بلکه برای همه…

گروه سیاسی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *