جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار پزشکی / ترکیب های غذایی مفید

ترکیب های غذایی مفید

ترکیب بعضی از غذاها می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر سلامت درون بدن داشته باشند. داشتن یک رژیم غذایی متنوع که گستره وسیعی از مواد غذایی را در برگیرد هم سالم است و هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

IMG13570215

Natural news در گزارش جدید خود به معرفی چند جفت غذا پرداخته است که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی برای سلامتی بدن فوق‌العاده است:
۱- گوجه و آووکادو:

این ترکیب برای کاهش التهاب شناخته شده است. آووکادو چربی سالم دارد و می‌تواند لیکوپن را در بدن جذب کند. خوردن غذاهای حاوی لیکوپن نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کنند. همچنین برای بیماری‌های التهابی و پیشگیری از آب‌مروارید مؤثر هستند.
۲- چای سبز و آب‌لیمو:

این ترکیب کمک می‌کند تا بدن آنتی‌اکسیدان‌ها را بهتر جذب کند. هر نوع چای با لیمو خوش‌طعم می‌شود. اضافه کردن آب‌لیمو به نوشیدنی فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد. به‌طورکلی افزودن آب مرکبات به چای سبز توانایی بدن را برای جذب آنتی‌اکسیدان‌ها بالاتر می‌برد.
۳- پاستا و سرکه:

غذاهای ماکارونی دار به خودی خود فوق‌العاده هستند اما اضافه کردن کمی سرکه به آن به احساس سیری بیشتر و چربی سوزی کمک می‌کند. بسیاری از افراد حتی پس از خوردن یک بشقاب بزرگ پاستا سریع گرسنه می‌شوند درحالی‌که اضافه کردن سرکه می‌تواند این احساس جذب گلوکز زیاد را کاهش دهد. خوردن سالاد پاستای سرد با سس سرکه اثر بیشتری دارد.
۴- شیر بدون چربی و موز:

برای کسانی که می‌خواهند استخوان‌های قوی‌تری داشته باشند. محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند. موز به جذب کلسیم و داشتن استخوان‌های قوی و سالم کمک می‌کند. می‌توانید با موز و شیر و اضافه کردن مقداری آرد جو دو سر برای حجیم کردن آن یک اسموتی لذیذ درست کنید. با افزایش سن استخوان‌ها شکننده می‌شوند اما پتاسیم و کلسیم در این ترکیب برای سلامت استخوان‌ها فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *