پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار سیاسی / تذکر نمایندگان مجلس به وزرای دولت

تذکر نمایندگان مجلس به وزرای دولت

مجلس شورای اسلامی

تذکرات کتبی نمایندگاه به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (اول اردیبهشت۹۴) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:‌

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار بررسی صلاحیت افراد معرفی شده برای اعزام به مراسم هنری در ونیز ایتالیا شد.

سیدمرتضی حسینی، نادر قاضی‌پور و فرج‌الله عارفی نمایندگان قزوین، ارومیه و جیرفت به وزیر امور خارجه در مورد علت عدم انتشار گزاره‌برگ (فکت‌شیت) تذکر دادند.

محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تلاش برای تهیه و ارسال لایحه بهبود وضعیت معیشت معلمان توسط دولت شد.

محمداسماعیل کوثری، محمدمهدی زاهدی، فتح‌الله حسینی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان، تهران، کرمان، قصرشیرین و نیشابور در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه عنوان کردند که علت عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری و درخواست مردم چیست؟ رضا عبداللهی، سید هادی حسینی، نمایندگان ماه نشان و قائم‌شهر و تعداد زیادی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور اعضای کابینه خواستار اجرای بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۳۹۴ در موعد قانونی و نیز ثبت‌نام افراد جا مانده شدند.

حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده و روح‌الله حسینیان نمایندگان تهران به رئیس‌جمهور در مورد استنکاف از انتشار جزئیات مذاکرات اخیر هسته‌ای علی‌رغم تصریح مقام معظم رهبری بر این کار تذکر دادند.

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که علت تأخیر در واگذاری خودروهای باقیمانده ویژه معلولین چیست؟

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از ورود مسئولان دولتی در مباحث مربوط به انتخابات و تضعیف مجلس شد.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد که علت عدم صدور فکت‌شیت از سوی شما چیست؟‌

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر علوم عنوان کرد که پذیرش بی‌رویه و غیر ضروری دانشجو به ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی نه تنها کاهش افت تحصیلی دانشجویان را در پی داشته بلکه بیم آن می‌رود که به یک آسیب امنیتی جدی تبدیل شود.

همچنین وی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت که بدون تحول ساختاری و تجدیدنظر در نظام اجرایی و مأموریت‌های راهبردی دستگاه‌های اجرایی امکان حل معضل بی‌کاری در کشور ممکن نخواهد شد. لذا پیشنهاد می‌شود تیمی مجرب و کارآمد را جهت پیگیری این مسئله تعیین کنید.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد به رئیس‌جمهور لزوم تقویت مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را برای اجرای اصول ۳ و ۴۸ قانون اساسی را متذکر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *