پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار پزشکی / تاثیر فولیک اسید بر کاهش خطر سکته مغزی

تاثیر فولیک اسید بر کاهش خطر سکته مغزی

پزشکان چینی به تازگی به چنین نتیجه ای رسیده اندکه فولیک اسید می‌تواند در کاهش خطر سکته مغزی در مبتلایان به فشارخون بالا موثر باشد.

فولیک اسید

این پزشکان می‌گویند: فولیک اسید که مصرف آن در دوران بارداری و برای پیشگیری از نارسایی‌های مادرزادی به زنان توصیه می‌شود همچنین می‌تواند خطر سکته مغزی را در مبتلایان به فشارخون بالا کاهش دهد.

دکتر «سوزان استینبائوم» از بیمارستان «لنوکس هیل» در نیویورک میگوید: اگر تمام آنچه برای پیشگیری از بزرگترین تهدید برای سلامت مردم جهان لازم است تنها یک ویتامین باشد، ضرورت دارد که سطح فولیک اسید خونِ بیمار اندازه گیری شود و مصرف مکمل آن در صورت نیاز تجویز شود.

در این مطالعه که به سرپرستی دکتر «یانگ هو» در پکن انجام گرفت، اطلاعات پزشکیِ بیش از ۲۰ هزار فرد بزرگسال در چین که به فشارخون بالا مبتلا بودند اما سابقه سکته قلبی یا مغزی نداشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین از تعدادی از این افراد درخواست شد روزانه از قرص اسید فولیک و داروی فشارخون مصرف کنند و از تعدادی دیگر درخواست شد تنها از قرص فشارخون استفاده نمایند.

پزشکان در دوره‌ای که چهار سال و نیم به طول انجامید در ۲٫۷ درصد از افراد گروه اول، اولین مورد از سکته مغزی را مشاهده کردند در حالی که در گروه دوم این آمار ۳٫۴ درصد بوده‌ است. این نتیجه دربردارنده این مفهوم است که مصرف قرص فولیک اسید همراه با داروی فشارخون، خطر سکته مغزی را تا ۲۱ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش هلث‌ دی‌نیوز، همچنین در این بررسی مشخص شد افزودن اسید فولیک به رژیم دارویی زیر نظر پزشک با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی، سکته قلبی و مغزی مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *