پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار پزشکی / افتراق آپاندیسیت در کودکان

افتراق آپاندیسیت در کودکان

یکی از جراحی‌های عمده در میان کودکان مربوط به افتراق آپاندیسیت است که این بیماری در صورتی که به موقع تشخیص و درمان نشود، سبب مرگ در کودکان خواهد شد.

جواد احمدی یک جراح اطفال با اشاره به اینکه از بروز افتراق آپاندیسیت نمی‌توان جلوگیری کرد، گفت: والدین باید دردهای شکمی کودکان را جهت درمان سریع آپاندیسیت جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه عدم تشخیص به موقع آپاندیسیت منجر به ترکیدن ضایعه آپاندیسی شده و در ادامه عفونت زیاد منجر به مرگ فرد خواهد شد، گفت: البته امروزه با پیشرفت علم و تجهیز امکانات، مرگ و میر ناشی از افتراق آپاندیس نداریم ولی با این وجود افراد باید نسبت به دردهای شکمی به ویژه میان کودکان حساسیت بیشتری داشته باشند.

آپاندیس-کودک

این جراح اطفال در مورد علایم افتراق آپاندیسیت اظهارداشت: ظاهر شدن درد اطراف ناف و پس از آن در سمت راست شکم همچنین استفراغ از مهمترین علائم افتراق آپاندیس به شمار می‌رود که این بیماری در افراد ۵۰ تا ۶۰ سال و کودکان ۶ تا ۹ سال شیوع بیشتری دارد.

این جراح اطفال در پایان با بیان اینکه نمی‌توان از بروز آپاندیسیت در کودکان جلوگیری کرد، افزود: تنها دغدغه در این زمینه تشخیص به موقع و درمان آن به ویژه میان اطفال است.

احمدی ادامه داد: درد ناشی از آپاندیسیت طی چند ساعت ظاهر شده و هر چه شدت التهاب بیشتر شود، علائم و درد نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: علت اینکه امروزه افتراق آپاندیسیت شایع شده است؛ تشخیص سریع و افزایش جمعیت بوده که پیش از این بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا ولی به دلیل عدم تشخیص و نبود آگاهی جان خود را از دست می‌دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *