جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار اجتماعی / از جاده زنجان-تهم تردد نکنید

از جاده زنجان-تهم تردد نکنید

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: خطر ریزش تخته سنگ ها در مسیر زنجان – تهم هنوز به قوت خود باقی است و از رانندگان درخواست می شود از تردد در این مسیر خودداری کنند.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز سه شنبه با بیان این خبر افزود: برخی رانندگان توصیه ها و هشدارهای گشت پلیس راه و راهداران را جدی نگرفته و با ایجاد ترافیک، در عملیات پاکسازی جاده وقفه ایجاد می کنند.

وی اظهارکرد: هنوز این جاده ارتباطی برای تردد خودروها ناامن است و تا ایمن سازی کامل، رانندگان از مسیر زنجان – طارم آمد و شد کنند تا خطری متوجه آنان نشود.

شیرمحمدی افزود: راهداران اداره کل راه و شهرسازی با تمام توان و امکانات درحال پاکسازی و ایمن سازی مسیر ارتباطی زنجان – تهم هستند و ایجاد مزاحمت رانندگان ادامه کار را طولانی تر خواهد کرد.

رییس راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: راهداران تلاش دارند امروز /سه شنبه/ پاکسازی سطح جاده زنجان – تهم را به پایان برسانند ولی ایمن سازی مسیر تا فردا /چهارشنبه/ به طول خواهد کشید.

جواد یوسفی افزود: تا ایمنی سازی کامل صورت نگیرد این مسیر ارتباطی جهت تردد خودروها به صورت رسمی قابل استفاده نخواهد بود و به رانندگان توصیه می شود از آمد و شد در مسیر زنجان – تهم به جد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه لجاجت رانندگان برای تردد از این مسیر ارتباطی موجب کندی عملیات پاکسازی سطح جاده و ایمن سازی مسیر می شود اظهار کرد: هرچند تردد خودروها از کنار گذر تامین شده که ۵۰ متر با مسیر اصلی فاصله دارد انجام می شود ولی با این حال بهتر است مسافران محلی برای آمد و شد از مسیر خانچای واقع در جاده زنجان -طارم استفاده کنند.

یوسفی افزود: چون فضا برای کار در این مسیر محدود است بنابراین نمی توان بطور همزمان خودروهای حاضر در محل حادثه را به منظور پاکسازی سریع بکار گرفت و از طرفی نیز جابجایی سنگ های پایین آمده از بالای کوه به دلیل جثه بزرگ و وزن زیاد بسیار وقت گیر است و تسریع در عملیات را با مشکل مواجه می سازد.

براساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بود این مسیر ارتباطی تا ساعت هشت دوشنبه شب پاکسازی و ایمن سازی شود ولی به دلیل گستردگی و سختی های بر سر راه ، این امر تا لحظه مخابره خبر میسر نشده است.

از نخستین ساعات ریزش کوه که حوالی ساعت ۱۴ ظهر روز جمعه رخ داد تا این ساعت از روز قریب به ۶۰ راهدار با ۳۰ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک، بطور بی وقفه برای پاکسازی این مسیر ارتباطی درگیر عملیات هستند.

این حادثه طبیعی حوالی ساعت ۱۴ ظهر روز جمعه /۱۴ فروردین/ جاری رخ داده است که خوشبختانه هوشیاری، تیزبینی و اقدام به موقع راهدار حاضر در محل از وقوع فاجعه ای تلخ و دلخراش جلوگیری کرد.

عملیات اجرایی مسیر زنجان – تهم – چورزق به طول ۵۶ کیلومتر از سال ۶۴ آغاز شده بود که در تیر سال ۹۰ به بهره برداری رسید.

شهرستان طارم با ۴۴ هزار نفر جمعیت در شمال استان زنجان و در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز این استان واقع شده و با استان های گیلان و قزوین و اردبیل همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *