چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار سیاسی / آمریکا خطا کند ناوهایش غرق می شود

آمریکا خطا کند ناوهایش غرق می شود

آمریکا خطا کند ناوهایش غرق می شود 

آمریکا خطا کند ناوهایش غرق می شود
آمریکا خطا کند ناوهایش غرق می شود

پورتال خبری آبی پوشان :

۳ دهه است که با آمریکا در حال مبارزه هستیم و هیچ کشور دیگری حتی جرات نزدیک شدن به حوزه ی آبی ایران را ندارد . سردار فدوی گفت: ما در ۲۴ ساعت شبانه روز تحرکات دشمن را زیر نظر داریم و هر کس خطا کند در کمترین زمان ناوهایش غرق می شود . نظارت بر حوزه ی آبی کشورمان با همکاری ارتش – سپاه و  نیروی هوایی این دو ارگان صورت میگیرد .

دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد گفت: منطقه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه آبهای بین المللی است. کشورهای مختلف نیز در این منطقه می توانند حضور داشته باشند. آمریکایی ها خلیج فارس را به عنوان منطقه ای تعریف کرده اند که برای آنان حکم منطقه حیاتی را دارند. حضور شیطان بزرگ در این منطقه معمولی نیست. هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای را در اینجا داشته باشند. آرایش منطقه طبیعی نیست. همین الان حول و حوش ۶۰ فروند شناور از کشورهای مختلف در خلیج فارس حضور دارند.
وی اظهار کرد: ما در تمام ۲۴ ساعت روز این شناورها، پهپادها و … را رصد می کنیم. با انواع توانمندی و امکانات را برای اشراف اطلاعاتی در اختیار داریم. گشت های مستقیم، پهپادها و سایر امکانات برای اشراف اطلاعاتی به کار می بندیم. مجموعه های مختلف نظام از جمله نیروی هوایی سپاه، نیروی هوایی ارتش و سایر ارکان این کار را انجام می دهند.
سردار فدوی افزود: آمریکایی ها مجبور شدند در سال های گذشته در محدوده ای که ما تعیین می کنیم حضور داشته باشند. قسمت اعظمی از آبراهای اصلی خلیج فارس در محدوده آب های سرزمینی قرار دارد. کنوانسیون ۱۹۸۲ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منعقد شد که تغییراتی آمریکایی در کنوانسیون قبلی ها انجام دادند تا بتوانند محدودیت هایی که می توانست قبلا وجود داشت کمتر شود. عبور از آبراه سرزمینی به لحاظ یکی از آن پارامترها عبور بی ضرر است. عبور بی ضرر این است که ضرری برای کشور ساحلی نداشته باشد. مشخصا مصداق عبور بی ضرر برای آمریکایی ها وجود ندارد. سال هاست که آمریکایی ها از آبراههای ایران عبور نمی کنند.
سردار فدوی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از اوایل سال ۱۳۹۴ به آمریکایی ها اعلام کردیم اینجا خلیج فارس است و باید با ما فارسی صحبت کنند. آنها این کار را می کنند. حتی پس از دستگیری ملوانان آمریکایی ها اکثر آنان فارسی صحبت می کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با هشدار به آمریکایی ها گفت: آنان باید مواظبت کنند مبادا پهپادها و هواپیماهایشان در فضای هوایی ما حضور داشته باشند. ما عبور آمریکایی ها در هوای سرزمینی را نیز بی ضرر نمی دانیم و مطمئنا در این زمینه از فضای سرزمینی خودمان دفاع خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۷ سال گذشته پس از جنگ آمریکایی ها به درک بهتری از منطقه رسیده اند. در دشمنی با انقلاب اسلامی هیچ گونه افولی صورت نگرفته است.  اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا حدود ۲۰ روز پیش  در امارات مصاحبه کرد و گفت: ما با متحدان منطقه ای و غیرمنطقه ای به دنبال این هستیم که یک قدرت بازدارنده در برابر ایران ایجاد کنیم. این وضعیتی است که بین ما و آمریکاییها سال هاست که برقرار است.

 سردار فدوی افزود: آمریکایی ها هیچ گاه روزهای سال های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ را فراموش نخواهند کرد. در سال ۶۶ و ۶۷ مصیبت هایی بر آمریکایی ها وارد شد که برای آنان تجربه گرانبهایی شد. هیچ گاه در خلیج فارس آتش بس نبوده است. آمریکایی ها در هر جایی از خلیج فارس به هر نقطه نگاه می کنند نیروهای دریایی ایران را می بینند.
وی اظهار کرد: آمریکایی ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهایشان در خلیج فارس غرق خواهند شد. آمریکایی ها به آسیب پذیری خودشان در برابر قایق های تندرو سپاه وقوف دارند. در اواخر بهار ۱۳۶۶ یک مقام نظامی آمریکایی گفت؛ ناوهای اعزامی ما به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند مأموریت های محوله را انجام دهند، حتی قادر نیستند که در برابر قایق های سپاه از خودشان محافظت کنند. در سال ۶۶  آمریکایی ها ۸۶ ناو جنگی در منطقه داشتند. کوچکترین شناورهای آمریکا که فری گیت بود یک میلیارد دلار ارزش داشت. آنان در این سال گونی های شن را دور تا دور ناوهای خودشان را پوشاندند و یک تیربار گذاشتند و یک نفر پشت این تیربار گذاشتند تا از ناوهای خودشان در برابر قایق های تندرو سپاه دفاع کنند.
سردار فدوی در خصوص دستاوردهای نیروی دریایی سپاه نیز گفت: حداکثر سرعت ناوهای آمریکایی ۳۱ نات هست. اما ما قول داده بودیم که سرعت را از ۶۰ نات به ۸۰ نات برسانیم. در اواخر بهمن ماه سال گذشته ما آزمایش های خودمان را در مورد شناورهای با سرعت ۸۰ نات انجام دادیم و به این سرعت دست پیدا کردیم.

گروه سیاسی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *