جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار مذهبی / وداع باشکوه مردم گنبد با شهید مدافع حرم

وداع باشکوه مردم گنبد با شهید مدافع حرم

وداع باشکوه مردم گنبد با شهید مدافع حرم 

شهدای مدافع حرم
شهدای مدافع حرم

پورتال خبری آبی پوشان :

مردم گنبدکاووس با حضور در مصلای امام جعفر صادق (ع) و با نوحه خوانی، عزاداری و ذکر مصایب اهل بیت (ع) با شهید علیرضا صفرپور جاجرمی، دومین شهید مدافع حرم این شهرستان وداع کردند.

این مراسم با حضور آحاد مختلف مردم شهرستان، روحانیون و ائمه جمعه شیعه و سنی، فرماندار ویژه و مسئولان شهرستان و نیز تعدادی از مسئولان سپاه و بسیج شهرستان و استان گلستان برگزار شد و در آن مردم با آه و اشک با دومین شهید مدافع حرم خود وداع کردند.

در این آیین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در یگان مستقل ۶۰ زرهی عمار نیروی زمینی سپاه مستقر در گنبدکاووس در سخنانی با تشریح مقام والای شهید و شهادت گفت: شهادت اجر و مزد مردان بزرگ الهی است و تمامی خوبان عالم از خدا طلب شهادت می کردند.

حجت الاسلام حسین اکبرنژاد افزود: حضرت علی (ع) نیز با آن عظمت و بزرگی خود می فرمودند من منزلت شهید را از خدا می خواهم و در وقت شهادت نیز سخن از رستگار شدن خود می گوید.

وی گفت : شهید علیرضا صفرپور جاجرمی با لبیک به ندای شهدای همسنگر خود در دوران دفاع مقدس و در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید و گر امروز دشمنان جرات تعرض به ایران را ندارند به برکت مجاهدت های همین شهدا است.

مراسم استقبال از این شهید مدافع حرم که از پاسداران و جانبازان بازنشسته بسیج سپاه گنبدکاووس بود، در محل گلزار شهدای گمنام گنبدکاووس با حضور مسئولان و مردم برگزار شد و تشییع پیکر پاک وی نیز فردا (سه شنبه ۳۱ فروردین) ساعت ۹ صبح از مقابل بیمارستان طالقانی گنبدکاووس به سمت گلزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهر برگزار و به خاک سپرده می شود.

بر اساس برنامه های اعلام شده از سوی روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس، مراسم سومین روز این شهید والامقام نیز صبح چهارشنبه اول اردیبهشت در مصلی امام جعفر صادق(ع) گنبدکاووس برگزار می شود.

پیش از این پاسدار شهید غلامعلی تولی از گنبدکاووس نیز در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نایل شده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان افزون بر ۵۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گروه مذهبی و اعتقادی   – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *