سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / اخبار اجتماعی / مردانه بگویید در بحث فیلترینگ شکست خوردیم

مردانه بگویید در بحث فیلترینگ شکست خوردیم

در این مطلب کاری ندارم که تلگرام چگونه بزرگ شد و در ایران محبوب شد . اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۲۴ ساعته در خدمت این اپلیکیشن بود و به رایگان تبلیغش می کرد . در همه برنامه هایش مردم را به سمت استفاده از این اپلیکیشن دعوت می کرد و خیلی ها به واسطه همین تبلیغات وارد تلگرام شدند و سرمایه گذاری کردند و شروع به کسب درآمد و تهیه روزی خانواده . خیلی ها هم فقط جهت پر کردن اوقات فراغت و یا ارتباط با آشنایان و یا دنبال کردن اخبار .

به هر حال هرچه بود تلگرام شد محبوب ترین اپلیکیشن در بین ایرانی ها و از زن و مرد تا بزرگ و کوچک همه در سیستم خود تلگرام دار شدند .

به یک باره مسوولین عمدتا بی سواد ما فهمیدند که تلگرام جاسوس است و تروریست است و وابسته به اسرائیل است و خطرناک است .

آمدند اپلیکیشن ایرانی راه اندازی کردند و مایی که سالهاست در این حیطه هستیم در همان نگاه اول فهمیدیم که سروش و ایتا و بقیه حتی ۲۰ درصد تلگرام هم نیستند ولی آقایان اصرار داشتند که این ها چیزی از تلگرام کم ندارند و خیلی طول نکشید که ثابت شد سالها باید کار شود تا این اپلیکیشن ها به پای تلگرام برسند .

سپس گفتند تلگرام را فیلتر می کنیم طوری که با فیلتر شکن هم باز نشود . این جمله آخر و با فیلتر شکن هم باز نشود شاید برای کاربران عادی و کم آگاه تر ترسناک بود ولی برای ما فقط خنده دار بود و یا شاید هم اشک آور که یعنی واقعا سواد و فهم مسوولین ما در این حد است ؟ چرا موضوعی را می گویند که در عمل هرگز و هرگز شدنی نیست .

حال تلگرام مانده است و انواع و اقسام فیلتر شکن هایی که در گوشی و سیستم همه ایرانی ها وجود دارد . از بچه ۱۲ ساله تا پیرمرد و پیرزن ۸۰ ساله .

با فیلتر شکن هایی که دریچه ای متفاوت و آزادتر بر روی دنیای اینترنت و جهان به روی همه و به خصوص این کودکان باز شد . دیگر آنها به راحتی می توانند هرچیزی را سرچ کنند و به هر چیزی که می خواهند دسترسی داشته باشند.

با بچه های کم سن و سال کار ندارم , منی که سالهاست در شبکات مختلف اجتماعی  معتبر خارجی عضویت دارم شاید خیلی به سختی به حساب توئیتر و فیسبوک و یوتیوب خود سر میزدم ولی الان وقتی فیلتر شکنم همیشه بازه هر بار مرورگر خود را باز میکنم سری هم به این حسابهای خودم میزنم .

مسوولین عزیز یکبار هم که شده شهامت داشته باشید و بگویید اشتباه کردیم و در امر فیلترینگ شکست خوردیم و جلوی زیان را از هر کجا بگیرید منفعت هست و نگذارید اینطور بی کنترل و بی حق و حساب دنیای اینترنت به روی بچه های کم سن و سال باز شود البته اگر حریم خانواده و سلامت جامعه و تربیت نسل آینده برایتان اهمیتی داشته باشد (که ندارد)

هادی صاحب خواجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *