چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد

سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد

سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد

سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد
سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد

سود سپرده بانکی از اول تیر ۱۵ درصد / با کاهش سود بانکی از اول تیرماه به ۱۵ درصد ٬ اقتصاد دانان معتقد هستند میشود از رکود خارج شد و مردم پول های خود را در مسیر های سازندگی و تولید سرمایه گذاری کنند . پورتال خبری آبی پوشان گزارش میدهد …

رئیس کانون بانک های خصوصی با تأیید خبر تسنیم مبنی بر کاهش نرخ سود از ابتدای هفته آینده به ۱۵ درصد گفت: نرخ سود تسهیلات هم در راستای نرخ سود سپرده کم می شود.

 همانطور که قبلاً در خبرهای تسنیم به آن اشاره شد، بانک ها بر کاهش نرخ سود به اجماع رسیده اند و بنا دارند سود سپرده هایشان را از ۱۸ درصد به ۱۵-۱۶ درصد کاهش دهند.

این خبری بود که طی روزهای گذشته تسنیم به آن اشاره و اعلام کرده بود که تعدادی از بانک های خصوصی نسبت به کاهش نرخ سود پیش قدم شده اند. در ابتدا بانک پاسارگاد سود سپرده های یکساله را از ۱۸ به ۱۶ درصد کاهش داد. این بانک خصوصی نرخ سود سالانه را ۱۶ درصد، ۹ ماهه ۱۵، ۶ ماهه ۱۴، ۳ ماهه ۱۲ و کوتاه مدت را ۱۰ درصد تعیین کرده است.

همانطور که در خبرهای قبلی تسنیم هم امد، در روزهای جاری هم تعداد دیگری از بانک های خصوصی نسبت به کاهش نرخ سود اقدام خواهند کرد؛  بناست ابتدا بانک های بزرگ در این زمینه اقدام کنند و دیگر بانکها نیز طی روزهای آتی به جرگه شان اضافه شوند.

این خبر را سرانجام بعد از ۲ روز رئیس کانون بانک های خصوصی هم تأیید و اعلام کرد: این تصمیم در پی اقدام داوطلبانه بانکها و با توجه به کاهش نرخ تورم و حمایت بانک مرکزی از بازار بین بانکی گرفته شده است.

کوروش پرویزیان با تأیید خبر تسنیم، گفته که نرخ سود سپرده در مرحله اول با توجه به کاهش تورم به ۱۲ درصد از ابتدای تیرماه امسال تا ۱۵ درصد کاهش می یابد اما با ادامه کاهش نرخ تورم امیدواریم نرخ سود سپرده باز هم کاهش یابد تا برای بنگاه های کوچک و متوسط فضای بهتر تامین مالی ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، هنوز بانک های دولتی به جرگه خصوصی ها در کاهش نرخ سود نپویسته اند، مراجعه خبرنگار ما به شعب بانک های دولتی و خصوصی حکایت از ان دارد که فعلاً نرخ سود سپرده های بانکی در این بانک ها ۱۸ درصد است.

گروه اقتصادی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *