یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / چرا برای ارز دیجیتال وکیل بگیریم ؟

چرا برای ارز دیجیتال وکیل بگیریم ؟

میخواهیم ببینیم وکیل ارز دیجیتال کیست و چه تخصص هایی دارد و چه وظایفی بر عهده اوست ؟

با رونق کسب و کار های اینترنتی و بالتبع آن زیاد شدن جرائم رایانه‌ای نیاز به برخی کارشناسان و وکلا در کنار شما احساس می شود ، جرائم مربوط به ارزهای دیجیتال هم چنان رو به رشد هستند که در برخی دادگاه ها شعبه هایی به موارد حقوقی ارزهای دیجیتال رسیدگی میکنند .

چون ارزهای دیجیتال پدیده نوظهوری می باشد هنوز  قانونگذار ایران در رابطه با ادعاوی ارز های دیجیتال یا رمز ارزها قانون‌گذاری نکرده است و در کلاه برداری ها و یا تخلفات ارزهای دیجیتال ابهامات بسیاری وجود دارد که قطعا بودن وکیل متخصص ارز دیجیتال در کنار شما بسیار موثر خواهد بود .

به دلیل عدم قابلیت پیگیری و به دلیل اعمال جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال و تبادل و جابجایی در فضای بلاکچین امکان پیگیری قضایی به راحتی میسر نیست و به همین دلیل برای دشواری پیگیری و تکمیل ادله و مستندات نیاز به وکیل حس می شود .

 

چرا باید در زمینه ارزهای دیجیتال هوشیار باشیم و یک متخصص در کنار خود داشته باشیم ؟

بیشتر کلاه‌برداری‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو انجام می شود تا حدودی امکان پیگیری را دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که به دلیل غیرمتمرکز بودن تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، عدم وجود قوانین شفاف در همه کشورها و در کنار آن عدم دانش لازم در زمینه رمزارزها در میان مردم و موارد دیگری که در این زمینه وجود دارد، احتمال از دست رفتن سرمایه یا به نتیجه مطلوب نرسیدن در پرونده‌ها نیز وجود خواهد داشت.

انواع مختلف کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال کدام است؟

به برخی از کلاه برداری های حوزه ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • کیف پول تقلبی و صرافی‌های تقلبی
  • پروژه‌های پانزی، هرمی، شبکه‌ای
  • پامپ و دامپ
  • ایجاد صفحات ایمیل و فیشینگ جعلی
  • ارائه پیشنهادهایی مثل جایزه‌ها و ارزهای دیجیتال رایگان
  • فروش توکن‌های تقلبی، بی‌ارزش و بی‌هدف
  • اضافه کردن توکن های ناشناس در کیف پول کاربران
  • استفاده از تیم‌های پشتیبانی تقلبی با هدف کلاه‌برداری

 

برای هدر نرفتن سرمایه و زمان شما بودن وکیل ارز دیجیتال ضروری به نظر می رسد تا با استفاده از دانش و تجربه بالایی که در این زمینه دارند به شما کمک کنند نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کنید و در این زمینه می توانید با وکلای متخصص وندا در این زمینه مشورت بگیرید . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *