جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / سودسهام عدالت در سال ۹۸ واریز شد

سودسهام عدالت در سال ۹۸ واریز شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (شنبه، سوم اسفند) به حساب مشمولان خبر داد.

میزان این سود برای سهامی به ارزش یک میلیون تومان معادل ۲۰۵ هزار تومان است، همچنین طبق اعلام پیشین صالح، اولین واریزی‌ها برای اقشار ضعیف شامل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد انجام خواهد شد.
علیرضا صالح عنوان کرده است: روز پنجشنبه مبلغ چهار هزار ۷۱۰ میلیارد تومان را از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل واریز کردیم که امروز این مبالغ در حساب بانک‌ها می‌نشیند و امیدواریم تا آخر هفته این سود سهام عدالت در حساب همه افراد مشمول قرار گیرد.(باشگاه خبرنگاران جوان)
در سال ۱۳۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شد و در سال ۱۳۹۶ نیز به این میزان سهام، ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته بود.
علیرضا صالح پیش از این در نشست خبری این سازمان که روز ۱۳ بهمن ماه برگزار شد گفته بود: مبلغ این سود برای سهم‌های یک میلیون تومانی قطعا بالای ۲۰۰ هزار تومان است، ما می‌توانیم این سود سهام عدالت را از روز ۲۲ بهمن ماه واریز کنیم اما چون نمی‌خواهیم مردم فکر کنند تبلیغی برای انتخابات است از روز شنبه سوم اسفند ماه به تدریج با اولویت مشمولان کمیته امداد و بهزیستی واریز می‌شود. مجموع کلی سهام عدالت معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۴۹ میلیون نفر است.
وی همچنین در این جلسه مجموع کلی سهام عدالت را معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۴۹ میلیون نفر اعلام کرد.