سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه / اخبار پزشکی / بررسی کامل درد قفسه سینه

بررسی کامل درد قفسه سینه

درد قفسه سینه قلبی اغلب به عنوان آنژین شناخته می شود. چندین بیماری قلبی که همراه با درد قفسه سینه هستند شامل حملات قلبی، آترواسکلروز و اسپاسم عروق کرونر است.

درد قفسه سینه غیر قلبی اغلب با شرایطی در رابطه با ریه، آسیب های فیزیکی، شرایط گوارشی و ترس و یا اضطراب مرتبط است.

ناراحتی می تواند به سرعت و در قسمتهای مختلف، بسته به علت ریشه ای آن رخ دهد. به عنوان مثال، اگر احساس فشار یا سوزش همراه با تنگی نفس دارید، ممکن است درد قفسه سینه قلبی داشته باشید. از طرفی اگر با درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع، حس ترس و تعریق را تجربه کنید، ممکن است یک حمله پانیک داشته باشید. بهرصورت مراقبت اورژانس پزشکی برای شما توصیه می شود.

شرایط کمتر جدی که با درد قفسه سینه مرتبط هستند، شامل حملات وحشت و اضطراب، زخم معده، التهاب حاد و دردناک غده عصبی، آسیب عضلانی / اسکلتی، سوزش سر دل، GERD، سنگهای صفراوی و اسپاسم مری است. با این حال، این شرایط هنوز باید به طور مناسبی تشخیص داده شود تا اطمینان حاصل شود که درد قفسه سینه شما با یک بیماری جدی تر مرتبط نیست.
علائم و نشانه ها

نشانه ها و علائم درد قفسه سینه کاملا گسترده هستند. در اینجا به شایع ترین علل ریشه ای آن اشاره شده است:
علائم درد قفسه سینه مرتبط با قلب:

فشار یا احساس درد سوزشی که در سینه، پشت، گردن، فک، شانه ها و یک یا هر دو بازو احساس می شود – یک ناراحتی عمومی که لزوما دردناک نیست – یک فشار در قفسه سینه – احساس پری دربالای شکم و قفسه سینه – احساس سوزش در قفسه سینه – تنگی در قفسه سینه – درد عمومی که بیش از چند لحظه ادامه داشته و با فعالیت بدتر می شود – دردی که می آید و می رود – احساس تنگی نفس – عرق سرد – سرگیجه – ضعف – حالت تهوع – استفراغ.

علائم پارگی آئورت:

این یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است، اگرچه بسیار نادر است. اگر یکی از علائم زیر را تجربه کردید، به خصوص اگر پارگی آئورت در خانواده شما سابقه دارد، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. از آنجا که بسیاری از علائم حملات قلبی با سایر علائم مشابه است، اطمینان حاصل کنید که هر گونه سابقه قبلی از پارگی آئورت و یا سابقه خانوادگی را با اورژانس درمیان بگذارید:

درد در قسمت بالایی پشت- نفس نفس زدن – ضعف – احساس عجز و ازکار افتادگی – مشکل در صحبت کردن و یا ارتباط برقرار کردن – ضربان ضعیف تر در یک بازو نسبت به بازوی دیگر- گیجی و منگی – سرگیجه.

نشانه های مرتبط با ریه

شرایط خاص ریه که با درد های قفسه سینه ارائه میشود، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آمبولی ریوی: یک اتفاق که در آن یک لخته خون در یک شریان ریوی قرار می گیرد و جریان خون را به بافت ریه متوقف می کند. درد ناشی از آمبولی ریوی به طور کلی با ضربان قلب سریع یا نامنظم، دشواری تنفس ناگهانی، غش کردن یا احساس سرگیجه همراه است. با اورژانس تماس بگیرید، چون یک آمبولی ریوی، تهدید کننده زندگی است.

ذات الجنب یا ورم پرده جنب: دراین وضعیت غشائی که ریه ها را پوشش می دهد، ملتهب می شود. در تنفس عمیق، سرفه یا عطسه اغلب درد قفسه سینه رخ می دهد.

پنومونی: تنگی نفس و درد شدید قفسه سینه علائم معمولی همراه با پنومونی است. پنومونی اغلب با علائمی دیگر که نشان دهنده عفونت است، همراه می باشد، علائمی مانند تب، لرز، تنگی تنفس و درد تیز و شدید که با نفس های عمیق و فعالیت بدنی مانند صعود از پله ها بدتر می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله عفونت قارچی واژن را نیز مطالعه کنید.

تخریب ریه: ریه آسیب دیده به علت تروما و یا سایر شرایط اساسی، همراه با تنگی نفس و درد حاد قفسه سینه است.

فشارخون وابسته به ریه: فشار خون بالا در شریان های ریه و سمت راست قلب می تواند باعث افزایش فشار خون ریوی شود. تنگی نفس در طول فعالیت، خستگی، درد و یا احساس فشار در قفسه سینه، تورم در پاها، مچ پا و یا آسیت (تجمع مایع در حفره صفاقی، که باعث تورم شکمی می شود)، ضربان تند، طپش قلب و آبی رنگ شدن پوست و لب ها، نشانه هایی از این شرایط بالقوه تهدید کننده زندگی است.

علائم مرتبط با گوارش

چندین بیماری دستگاه گوارش از جمله GERD، سوء هاضمه، سنگ های صفراوی و برخی علائم پانکراس می تواند همراه با درد قفسه سینه خود را نشان دهد. علاوه بر تجربه درد در قفسه سینه، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

مزه ترش – احساس برگشت غذا در پشت حلق – مشکل بلع یا دیسفاژی – کاهش درد در هنگام تغییر موقعیت – افزایش درد در هنگام سرفه یا تنفس عمیق – قفسه سینه در هنگام لمس حساس است – درد در عرض چند ساعت ادامه دارد – سوزش سردل – احساس درد و سوزش در پشت جناغ سینه.

نشانه های عضلانی / اسکلتی مرتبط

جراحت یا آسیب: آسیب به حفره قفسه سینه و یا فشار بیش از حد به عضلات قفسه سینه می تواند موجب دردهای عمومی قفسه سینه شود که ماهیتی راکد، سوزنده، تیز یا حالت برق گرفته دارد. حالت Costochondritis: اغلب با فیبرومیالژیا همراه است، این حالت می تواند باعث درد غیر مرتبط با قلب شود.

این حالت اغلب به عنوان درد سیخ زننده، تیر کشنده یا سوزشی در دیواره قفسه سینه و قفسه صدری نشان داده می شود. این درد اغلب با فعالیت یا ورزش، عطسه، سرفه بدتر می شود. درد می تواند به بازوها و شانه ها برسد.

علائم مرتبط با اضطراب / هراس

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد در سال ۲۰۰۲ دریافتند که نزدیک به ۲۵ درصد از بیمارانی که به دنبال درمان درد قفسه سینه هستند، اختلال هراس دارند. درد قفسه سینه یکی از شایع ترین علائم از حمله پانیک است و درد اغلب با ضربان تند قلب، تنفس سریع، تعریق فراوان، ترس شدید، تنگی نفس، سرگیجه، حالت تهوع و ترس از مرگ همراه است.
علل درد قفسه سینه و عوامل خطر

علل شناخته شده درد قفسه سینه می تواند ناشی از دلایل قلبی، ریوی، هضم، احساسی، عضلانی و سایر علل ایجاد شود، از جمله:

علل مرتبط با قلب:

حمله قلبی: هنگامی که جریان خون به عضله قلب مسدود می شود. این اغلب نتیجه رگهای تنگ شده یا لخته شدن خون است.

آنژین: به طور کلی به عنوان درد قفسه سینه ناشی از جریان خون ضعیف به قلب شناخته شده است. آنژین غالبا ناشی از ایجاد پلاک در شریان ها است که تأمین خون قلب را به ویژه در هنگام وارد آمدن فشار محدود می کند.

پریکاردیت: التهاب کیسه اطراف قلب یا پریکارد می تواند در قفسه سینه درد ایجاد کند. پریکاردیت می تواند توسط یک ویروس یا عفونت دیگر، آسیب، یا پرتودرمانی ایجاد شده، و یا ممکن است یک اثر جانبی از داروهایی خاص باشد.

پارگی آئورت: یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که در آن شریان اصلی آئورت آسیب دیده و جداسازی لایه های داخلی رگ خونی اتفاق افتاده است. سپس خون بین لایه ها فشار وارد آورده و موجب پارگی می شود.

علل مرتبط با ریه

آمبولی ریوی: یک لخته خون در شریان ریوی قرار می گیرد که جریان خون را به بافت ریه قطع می کند. به طور کلی ضربان قلب سریع یا نامنظم، مشکل ناگهانی در تنفس یا سرگیجه با آمبولی ریه همراه است. با مشاهده چنین نشانه هایی بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

ذات الجنب: هنگامی که غشایی که شش ها را احاطه کرده است، ملتهب می شود، ذات الجنب نامیده می شود. این می تواند درد قفسه سینه را در هنگام سرفه، عطسه یا تنفس عمیق، افزایش دهد.

ذات الریه: پنومونی اغلب ناشی از عفونت است و اغلب با درد شدید قفسه سینه و تنگی نفس همراه است. این علائم اغلب با تب، لرز و سرفه همراه است.

تخریب ریه: هنگامی که یک ریه تخریب میشود، درد قفسه سینه می تواند به طور ناگهانی شروع شود و به مدت چند ساعت ادامه یابد. درد اغلب با تنگی نفس همراه است.

فشارخون وابسته به ریه: فشار خون بالا در شریان هایی که خون را به ریه ها حمل می کنند، میتواند باعث درد قفسه سینه شود.

علل مرتبط با گوارش

سوزش سردل: درد قفسه سینه که به عنوان یک قسمت دردناک و سوزنده پشت جناغ سینه خود را نشان می دهد. به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که اسید از معده به مری وارد شود.

اختلالات بلع: اختلالات ریوی که باعث بلعیدن دشوار یا دردناک می شود می تواند درد قفسه سینه ای شبیه به درد قفسه سینه قلبی ایجاد کند.

سنگهای صفراوی: سنگ های صفراوی یا التهاب کیسه صفرا می تواند درد شکمی را ایجاد کند که به ناحیه قفسه سینه منجر شده و موجب شبیه سازی درد قفسه سینه شود.

پانکراتیت: التهاب لوزالمعده می تواند یک وضعیت بالقوه خطرناک به نام پانکراتیت ایجاد کند. هر دو پانکراتیت مزمن و حاد می تواند درد شکمی فوقانی را که به پشت منتهی می شود ایجاد کند و اغلب به عنوان درد قفسه سینه توصیف می شود. این اغلب با افزایش ضربان قلب، تب، حالت تهوع و ورم شکم یا شکم حساس همراه است.

دلایل مرتبط اسکلتی /عضلانی

علل استخوانی و عضلانی: سندرم درد مزمن، فیبرومیالژیا یا جراحت، کبودی یا شکستن دنده ها، ممکن است موجب درد قفسه سینه شود.

کاسکاندریت یا عفونت غضروفی دنده ها: اغلب همراه با فیبرومیالژیا، تروما، استفاده بیش از حد و یا آرتریت می باشد، این یک التهاب دیواره قفسه سینه بین دنده ها و جناغ سینه است که می تواند موجب درد تیر کشنده و سیخ زننده در قفسه سینه شود.

دلایل مرتبط با اضطراب و هراس

حملات اضطراب و وحشت می تواند موجب درد قفسه سینه شدید شود که اغلب همراه با ترس شدید، ضربان قلب سریع، تنفس سریع، عرق فراوان، تنگی نفس، تهوع و ترس از مرگ است. علائم درد قفسه سینه اغلب فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد.

زونا: واکنش مجدد ویروسی که سبب ایجاد آبله مرغان می شود و نوار بسیار دردناکی در اطراف پشت و دیواره قفسه سینه ایجاد می کند، زونا نامیده می شود.
تشخیص درد قفسه سینه

اگر به اورژانس بروید یا با با آن تماس بگیرید (که قابل توصیه است)، سابقه پزشکی و سابقه خانوادگی شما علاوه بر علائم حاد شما نیز در نظر گرفته خواهد شد. برای تعیین علت اصلی درد قفسه سینه، تیم پزشکی شما طیف وسیعی از آزمایشات را سفارش می دهد.

تشخیص برمبنای علل قلبی:

اگر علائم شما به قلب شما مربوط شود، تیم پزشکی اضطراری شما مجموعه ای از آزمایشات را شامل الکتروکاردیوگرام (ECG)، آزمایش های خاص خون، رادیوگرافی اشعه ایکس و سی تی اسکن از قفسه سینه را درخواست می کند. اگر شرایط خاص قلبی مشکوک باشد، آزمایش های بیشتری ممکن است شامل موارد زیر باشند:

آنژیوگرافی CT: یک CT رنگی که شریان های قلب و شریان های ریه را درمورد انسداد و سایر مشکلات بررسی می کند.

تست استرس: برای اندازه گیری چگونگی پاسخ رگ های قلب و عروق به فشار استفاده می شود. ممکن است از یک تردمیل، دوچرخه ثابت و یا از یک دارو به منظور تحریک قلب برای اندازه گیری سلامتی و قدرتش استفاده شود.

کاتتریزاسیون کرونری (آنژیوگرافی): مورد استفاده برای شناسایی شریانهای فردی قلب که ممکن است مسدود یا تنگ شده باشد. از طریق مچ پا یا کشاله ران، یک رنگ مایع به داخل رگ ها تزریق می شود. همانطور که رنگ مفاصل را پر می کند، تیم پزشکی می تواند انسداد و سایر ناراحتی های مربوطه را بر روی اشعه X ببیند. اگر یک قسمت مشکوک به بخش آئورت وجود داشته باشد، این شرایط تهدید کننده زندگی است که نیاز به آزمایش های تخصصی دارد، از جمله:

اکوکاردیوگرافی transesophageal: مورد استفاده برای تصویربرداری از قلب برای تعیین اینکه آیا یک پارگی آئورت وجود دارد یا خیر.

آنژیوگرافی رزونانس مغناطیسی یا MRA: مورد استفاده برای بررسی رگ های خونی و هر گونه آسیب است.

تشخیص عوامل ریوی

هنگامی که یک آزمایش اولیه یا تاریخچه پزشکی شما نشان می دهد که درد قفسه سینه ممکن است در اثر یک مشکل در ریه باشد، آزمایش های بیشتری براساس علائم شما سفارش می شود.

تست اغلب با آزمایش های خون، اشعه های X از قفسه سینه، سیتی اسکن، اولتراسوند و ECG آغاز می شود. هنگامی که شرایط زیر مشکوک هستند، ممکن است تست های اضافی دستور داده شوند.

آمبولی ریه: آنژیوگرافی ریه برای تعیین اینکه آیا لخته خون در ریه وجود دارد یا خیر.

ذات الجنب: یک روش تشخیصی جراحی مانند توراسنتز، توراسکوپی یا پلوروسکوپی به احتمال زیاد دستور داده می شود.

پنومونی: برای تعیین نوع پنومونی، ممکن است کشت خون، آزمایش بزاق، کشت مایع پلورال، ضربان اکسیمتری و برونکوسکوپی انجام شود.

ریه آسیب دیده: تست گاز خون شریانی ممکن است سفارش داده شود

فشارخون وابسته به ریه: ممکن است MRI، آزمایشهای عملکرد ریوی، کاتتریزاسیون راست قلب، اسکن تجدید هوا / پرفیوژن و بیوپسی ریه باز انجام شود. بعلاوه، ممکن است دستورالعمل های ژنتیکی برای بررسی جهش ژنتیکی که اغلب به پرفشاری خون ریوی ارتباط دارد، دستور داده شود.

تشخیص علل گوارشی

سوزش سر دل: برای تشخیص این که آیا سوزش سر دل، علت ریشه ای درد قفسه سینه شما است، می توان از اشعه X قفسه سینه، آندوسکوپی، تست تحقیق اسید و تست حرکتی مری استفاده کرد.

سنگهای صفراوی: اگر اعتقاد بر این باشد که سنگهای صفراوی یا یک مشکل کیسه صفرا سبب ایجاد درد قفسه سینه شده است، سونوگرافی شکم و همچنین CT، HIDA اسکن، MRI، ERCP و انواع آزمایشهای خون به صورت مرتب تجویز می شود.

آزمایش عضلانی / اسکلتی

آسیب یا تروما: برای تعیین اینکه آیا درد قفسه سینه با آسیب جسمی یا تروما همراه است، ممکن است مورد آزمایش معاینه فیزیکی، اشعه ایکس و دیگر آزمایش های تصویربرداری قرار بگیرید.

فیبرومیالژیا: اگر اعتقاد بر این است که درد با فیبرومیالژیا مرتبط است، یک آزمایش کامل پزشکی و تاریخچه پزشکی همراه با آزمایش خون و آزمایش درد صورت خواهد گرفت.

کاسکاندریت: برای بررسی تورم و حساسیت در قفسه سینه، معاینه فیزیکی انجام خواهد شد. تشخیص به احتمال زیاد نیاز به اشعه ایکس از قفسه سینه، یک CT یا MRI و یک ECG دارد.

تشخیص حمله هراس / اضطراب: علاوه بر معاینه فیزیکی، آزمایش خون از جمله آزمایشهای عملکرد تیروئید، ارزیابی روانشناختی و ECG نیز ممکن است درخواست شود.

درمان درد قفسه سینه بستگی به علت ریشه ای آن که در طی تشخیص یافت می شود، دارد.

درد قفسه سینه,علت درد قفسه سینه,درمان درد قفسه سینه

درمان متعارف مرتبط با قلب:

نیتروگلیسیرین: برای جلوگیری از درد قفسه سینه در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر استفاده میشود. این دارو به وسیله آرام سازی و گسترش رگ های خونی کار می کند تا خون از طریق فضاهای محدود به صورت آزادانه تری جریان یابد.

آسپرین: آسپیرین با دوز پایین به صورت روزانه ممکن است تجویز شود تا خطر حمله قلبی را کاهش دهد زیرا این امر باعث اختلال در عملکرد لخته شدن خون می شود.

داروهای ترومبولیتیک: اگر شما دچار حمله قلبی هستید، استفاده از داروهای ضد انعقاد کمک میکند تا ازرسیدن لخته خون به عضله قلب جلوگیری شود.

رقیق کننده های خون: اگر شما یک لخته در یک شریان که قلب و ریه ها را درگیر می کند، داشته باشید، داروهای مهار کننده لخته شدن خون و جلوگیری از بروز لخته های جدید ممکن است تجویز شوند.

آنژیوپلاستی و قرار دادن استنت: اگر درد قفسه سینه شما به علت انسداد در شریان که قلب را درگیر می کند باشد، جراح کاتتر را با یک بالون در انتهای آن وارد یک رگ خونی بزرگ در کشاله ران می کند و آن را تا رفع انسداد شریان گسترش می دهد. ممکن است یک استنت نیز قرار داده شود.

جراحی بای پس: اگر یک شریان مسدود شده دارید، جراحان یک رگ خونی سالم از قسمت دیگری از بدن شما را برای ایجاد یک مسیر جایگزین برای سفرخون به قلب شما برمی دارند.

اصلاح پارگی آئورت: پارگی های آئورت اغلب مرگبار هستند و اغلب نیاز به عمل جراحی دارند. چون علائم و نشانه های بیماری های دیگر با آن مشابه هستند، تشخیص مناسب ممکن است به تعویق بیفتد. اطمینان حاصل کنید که هر گونه شرایط گذشته یا سابقه خانوادگی پارگی آئورت را بطور کامل گزارش دهید.

درمان متعارف مرتبط با ریه

آمبولی ریه: برای حفظ لخته از بزرگ شدن و جلوگیری از لخته جدید، رقیق کننده های خون، حل- کننده های لخته و مداخله جراحی ممکن است مورد نیاز باشد.

ذات الجنب: درمان بر علت اصلی التهاب تمرکز دارد.

پنومونی: درمان به تشخیص نوع پنومونی بستگی دارد؛ آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد ویروسی ممکن است تجویز شوند.

تخریب ریه: بسته به شدت وضعیت، درمان ممکن است از مشاهدات تا مداخله جراحی متفاوت باشد.

فشار خون ریوی: داروهای تجویزی شامل رقیق کننده رگ خونی است که به طور مداوم از طریق کاتتر IV تزریق می شود. داروهای اضافی مانند آنتاگونیست های گیرنده ی اندوتلیال، سیلدنافیل، تادالافیل، ضد انعقادها، دوز بالای انسداد دهنده های کانال کلسیم و دیورتیک ها ممکن است تجویز شوند. اکسیژن ممکن است تجویز شود و در موارد نادر ممکن است پیوند ریه یا قلب و ریه لازم باشد.

درمانهای مرتبط با علائم گوارشی

سوزش سردل: آنتی اسیدها، آنتاگونیست های گیرنده H-2 و مهار کننده های پمپ پروتون (PPIs) ممکن است توصیه شود و بسته به شدت و فراوانی علائم تجویز می شود.

سنگ صفرا: داروها اغلب به منظور دفع سنگهای صفراوی تجویز می شوند و در بعضی موارد ممکن است جراحی برای برداشتن کیسه صفرا ضروری باشد.

درمانهای مرتبط با علائم اسکلتی/عضلانی

فیبرومیالژی: داروهای ضد درد، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج، فیزیوتراپی، درمان حرفه ای و مشاوره اغلب تجویز می شوند.

کاستوکندریت: داروهای ضد التهاب، داروهای مسکن ضد درد و ضد افسردگی ها، ضد تشنج ها و فیزیوتراپی اغلب برای این بیماری تجویز می شوند.

درمانهای مرتبط با اضطراب و حملات پانیک

داروهای ضد افسردگی: اغلب برای حملات هراس و اختلالات اضطرابی تجویز می شود، ممکن است داروهای ضد افسردگی سه حلقوی برای کاهش تعداد و شدت حملات هراس تجویز شود.

داروهای ضد اضطراب: بنزودیازپین ها ممکن است تجویز شود تا در صورت حمله متوسط تا شدید مداخله ایجاد شود.

روان درمانی: با دارو یا بدون دارو، روان درمانی، درمان شناختی رفتاری، تکنیک های بیوفیدبک و آرام سازی اغلب برای شرایط متوسط تا شدید تجویز می شود.

درمان زونا

تحقیقات نشان می دهد که این بثورات دردناک و خفیف می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را ۵۹ درصد افزایش دهد و خطر سکته را در ماه ها و سال های بعد از تشخیص به میزان ۳۵ درصد افزایش دهد. در تماس با تیم پزشکی خود باشید و مطمئن شوید که برای هر گونه درد قفسه سینه یا علائم سکته مغزی به پزشکی اضطراری مراجعه کنید. درمان زونا اغلب شامل مصرف داروهای ضد ویروسی و داروهای ضد درد است.
۹ درمان طبیعی و پیشگیری از درد قفسه سینه

۱- ترک سیگار، به ویژه هنگامی که درد قفسه سینه شما با بیماری قلبی یا بیماری ریه ارتباط دارد. سیگار کشیدن عامل اصلی بیماری های قلبی و حملات قلبی است.

اما، هنگامی که شما سیگار را ترک کردید، در عرض ۲۴ ساعت خطر ابتلا به بیماری قلبی شروع به کاهش می کند و فقط ۹ ماه طول می کشد تا ریه های شما به طور قابل توجهی بهبود یابد.

درمان ادامه پیدا میکند و در طی ۵ سال بدون استفاده از دخانیات، شریان ها و رگ های خونی شما دوباره شروع به گسترش می کنند و خطر ابتلا به لخته شدن و سکته مغزی را کاهش می دهند. پس از گذشت ۱۰ سال بدون سیگار، شانس ابتلا به سرطان ریه نصف می شود. و در نهایت، ۲۰ سال پس از آخرین سیگار، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی شما با یک فرد غیر سیگاری یکسان است.

۲- برای سلامتی خود بخورید؛هنگامی که درد قفسه سینه به علت بیماری های قلبی ایجاد می شود، حیاتی است که شما شروع به پیروی از یک رژیم غذایی کنید که بر روی غذاهایی که برای قلب سالم هستند، تمرکز کرده و کمک میکند تا سطح کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد. رژیم غذایی ( رژیم کتوژنیک ) برای فشار خون بالا ممکن است برای از بین بردن علائم و شروع روند بهبودی کمک کند.

مرکز رژیم غذایی شما باید پروتئین هایی مانند سالمون و دام و طیور آزاد پرورش یافته و بسیاری از غذاهای غنی از فیبر مانند جو، سبزیجات برگ سبز مانند کلم، جوانه غلات کامل، آرتیشو، تمشک، لپه و سیب و گلابی با پوست باشد.

در بررسی سیستماتیک مطالعات بالینی، محققان دریافتند که رژیم های دارای فیبر بالا، با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب همراه هستند. روز خود را با یک کاسه سالم از بلغور جو دوسر شروع کنید که آماده مصرف است و هنگام ناهار از یک سالاد سالم با مواد مغذی لذت ببرید. برای شام، از ماهی قزل آلای سرخ شده و یا یک کاسه سالم از مرغ پاپریکایی با روغن نارگیل لذت ببرید.

۳- ورزش روزانه؛ با تایید پزشک خود، ورزش روزانه برای کمک به کاهش استرس، کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب و از دست دادن اضافه وزن به کار می رود.

پیاده روی یک راه عالی برای شروع تمرین پس از تشخیص علل مرتبط با قلب است. به بدن خود گوش کنید و حرکت کنید.

۲۰۰۰ قدم در روز به فعالیت های معمولی خود اضافه کنید. از ۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ گام در روز را به منظور قوی تر شدن خود تنظیم کنید. هدف این است که حداقل ۳۰ دقیقه در هر روز به همان اندازه که می توانید سریع گام بردارید. برای ایجاد قدرت و تعادل، علاوه بر پیاده روی، یک تمرین ۱۰ دقیقه ای در خانه برای روز خود اضافه کنید. و، همانطور که همچنان به بهبود وتقویت شرایط خود ادامه می دهید، اضافه کردن شنا و تنیس به برنامه تمرینات هفتگی خود عالی است.

۴- اجتناب از غذاهای محرک معمولی؛ اگر درد قفسه سینه شما مربوط به شرایط گوارشی باشد، از غذاهایی شامل الکل، کافئین، غذاهای فرآوری شده، شیرین کننده های مصنوعی، غذاهای تند و غذاهای سرخ شده اجتناب کنید. از یک رژیم غذایی متراکم که شامل بسیاری از سبزیجات و میوه های ارگانیک و تازه، چربی های سالم، پروبیوتیک ها، مرغ آزاد پرورش یافته و گوشت گاو تغذیه شده از چمن است، تغذیه کنید.

۵- سه وعده یا بیشتر غذاهای غنی از منیزیم بخورید، و وقتی که درد قفسه سینه شما مرتبط با فیبرومیالژیا باشد، روزانه ۵۵ میلی گرم سلنیوم مصرف کنید. بر اساس یک مطالعه کوچک قدیمی، کمبود سلنیوم و منیزیم با درد عضلانی در بیماران فیبرومیالژیا ارتباط دارد.

۶- با توجه به درمانگاه Mayo،، تحریک الکتریکی عصبی محیطی یا TENS برای متوقف کردن و پوشاندن سیگنال های درد در افرادی که مبتلا به کاستا کوندریت هستند، کمک می کند.

۷- تمرین مراقبه یا تمرکز ذهنی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز برای تسکین استرس و اضطراب تاثیر دارد. استرس یک عارضه جانبی فراگیر (و یا عامل کمک کننده) بسیاری از بیماری های مرتبط با درد قفسه سینه است. پیدا کردن راهی برای کنترل آن برای سلامتی درازمدت ضروری است.

۸- با توجه به مطالعات متعدد، مصرف آشواگاندا (۵۰۰ میلی گرم، دو بار در روز) برای تثبیت پاسخ استرس و بهبود علائم اضطراب، کمک می کند. براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله طب جایگزین و مکمل، برای افرادی که مبتلا به اختلال اضطراب هستند، مصرف آشواگاندا به طور قابل توجهی نمره اضطراب را بیش از دارونما بهبود می بخشد.

یکی دیگر از مطالعات بالینی کوچک از بیماران مبتلا به اضطراب متوسط تا شدید، دریافت که ترکیبی از مشاوره تغذیه، تکنیک های آرامسازی و تنفس عمیق، یک مولتی ویتامین و یک مکمل آشواگاندا، موجب کاهش ۵۶٫۵ درصدی اضطراب شد.

۹- پخش کردن روغن اسطوخودوس برای کمک به آرامش بدن و ذهن برای از بین بردن اضطراب، نگرانی و بهبود کیفیت خواب کمک می کند. محققان دانشکده پرستاری دانشگاه مینه سوتا دریافتند که استنشاق اسانس اسطوخدوس در طول خواب باعث افزایش کیفیت خواب می شود.
اقدامات احتیاطی

همانطور که غیر ممکن است علت درد قفسه سینه خود را تعیین کنید، اگر درد شدید، همراه با هر یک از علائم زیر به مدت پنج دقیقه یا بیشتر باشد، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

فشار شدید یا ناراحت کننده، احساس فشار، پری، سوزش یا درد در مرکز قفسه سینه – درد یا بی حسی در یک یا هر دو بازو، پشت، گردن، فک و یا معده – تنگی نفس – استفراغ ناگهانی یا حالت تهوع – حواس پرتی یا سرگیجه – خستگی غیر عادی – قرمز شدن – عرق سرد – ضعف یا درد در یک یا هر دو بازو – فلج – ضربان قلب سریع یا نامنظم و تب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *