پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار مذهبی / محل دفن شدن آیت الله واعظ طبسی

محل دفن شدن آیت الله واعظ طبسی

محل دفن شدن آیت الله واعظ طبسی

واعظ طبسی
واعظ طبسی

 

پورتال خبری آبی پوشان :
پیکر پاک تولیت آستان قدس رضوی پس از مشایعتی شایسته توسط مردم و مسئولان در مشهد پیش از ظهر امروز ۱۵ اسفند در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شد.
به گزارش مشرق، عالم مجاهد آیت الله عباس واعظ طبسی که بزرگترین سرمایه زندگی خود را خدمت به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می دانست اینک سربلند از یک عمر خدمتگزاری خالصانه، آرامش خود را در ساحت مقدس حضرت و در جوار ولی نعمت خراسانیان یافت.

پیکر مطهر آیت الله واعظ طبسی بر روی دستان زائران و مجاوران داغدار در مشهد تشییع و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور سران سه قوه و دیگر مسئولان کشور از صحن جامع رضوی به سمت رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی هدایت شد تا به خاک سپرده شود.

در مراسم خاکسپاری آیت الله واعظ طبسی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و جمعی از علما، مسئولان کشوری در حرم مطهر رضوی حضور یافته و پیکر آن عالم مجاهد را مشایعت کردند.

رواق توحیدخانه که اکنون پیکر آیت الله واعظ طبسی در آن به خاک سپرده شده از رواقهای شمالی حرم مطهر و بین دارالفیض و صحن انقلاب حرم مطهر رضوی جای دارد.

معروف است که این رواق را ‘ملامحسن فیض کاشانی’ در سال ۱۰۷۲ هجری قمری بنا و در هماین مکان آیات توحیدی تدریس و تفسیر می کرده است.

در ضلع شمالی توحیدخانه نیز پنجره فولاد معروف نصب شد است و ضریح مطهر مضجع نورانی امام رضا(ع) از پشت آن نمایان است.

این رواق از شرق به گنبد الله وردی خان و از شمال به صحن کهنه و از غرب به ایوان امیرعلی شیر و از جنوب به رواق دارالفیض ارتباط دارد.

مقبره بزرگانی همچون میرزا مهدی اصفهانی و آیت الله فقید سیدجواد خامنه ای پدر رهبر معظم انقلاب در همین رواق واقع است.

آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استانهای سه گانه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی بامداد جمعه چهاردهم اسفند ماه پس از ۸۰ سال تلاش برای خدمتگزاری به زائران بارگاه منور رضوی و مجاهدت در راه دین و انقلاب، در مشهد چشم از جهان فروبست.

در پی تشییع باشکوه پیکر این عالم مجاهد، اقامه نماز بر پیکر پاکش توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفن وی در حرم رضوی با حضور سران قوا و دیگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی، عصر امروز به همین منظور مراسم بزرگداشتی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مجالس بزرگداشت دیگری نیز برای آن عالم مجاهد فردا یکشنبه صبح و بعد از ظهر و صبح روز دوشنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار خواهد شد.

گروه مذهبی و اعتقادی   – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *