جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
خانه / اخبار اقتصادی / اوراق تسهیلات مسکن ارزان شد

اوراق تسهیلات مسکن ارزان شد

معاملات اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز از هفته کاری جدید با روند ریزش قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کمتر از ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

تسهیلات-مسکن

حق تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز هفته کاری جدید با روند ریزشی قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کمتر از ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت. امروز در معاملات فرابورس ایران، تعداد ۵۵ میلیون سهم در بازار سهام فرابورس ایران دادوستد شد.

در حالی امروز شنبه سیزدهم شهریورماه تعداد ۴۳ هزار و ۸۸۳ ورقه تسه به ارزش ۳۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در بازار ابزارهای نوین مالی خرید و فروش شد که قیمت این اوراق تا سقف حداکثر ۲.۷۶ درصد ریزش کرد و در نرخ‌های ۸۵۸ هزار ریال تا ۸۹۹ هزار ریال دادوستد شد.

بازار سهام فرابورس ایران نیز امروز نقل و انتقال ۵۵ میلیون سهم به ارزش ۱۵۴.۵ میلیارد ریال را شاهد بود که در این میان نماد پالایش نفت تهران بالاترین حجم و ارزش معاملات را در مقایسه با سایر نمادها تجربه کرد. «شتران» امروز با دست به دست شدن ۵.۵ میلیون ورقه سهام در جریان معاملات همراه شد که ارزش آن به رقم ۱۶.۴ میلیارد ریال رسید.

بر پایه این گزارش، در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد «اخزا۶» بالاترین حجم معامله و اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم با نماد «اخزا۵» بیشترین ارزش معامله را تجربه کردند. اخزا۵ امروز نقل و انتقال نزدیک به ۴۹ میلیارد ریال ورقه را در کارنامه فعالیت‌های روزانه خود به ثبت رساند. در این بازار همچنین نزدیک به ۳۲۱ هزار ورقه بهادار خرید و فروش شد که ارزش آن بالغ بر ۳۱۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال بود.

در این حال در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، صندوق اعتماد آفرین پارسیان بالاترین حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند.

در این صندوق ۹۷۹ هزار ورقه بهادار در ۷۴ دفعه مبادلاتی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر ۱۳.۶ میلیارد ریال بود. امروز در ETFها همچنین نزدیک به ۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۹.۴ میلیارد ریال دست به دست شد که این حجم دادوستد در ۱۴۱ دفعه مبادلاتی صورت گرفت.

از سوی دیگر در جریان معاملات روز جاری و در بازار سهام، نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان و تولید نیروی برق دماوند به‌ عنوان پربازدیدترین سهام مورد مبادله شناخته شدند و نماد زرین معدن آسیا نیز بالاترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

در نهایت امروز نزدیک به ۱۱۱ میلیون ورقه بهادار در ۱۵ هزار و ۵۳ دفعه مبادلاتی میان سهامداران دادوستد شد که ارزش آن به رقم ۶۰۷ میلیارد ریال رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *