چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار سیاسی / استقرار اس ۳۰۰ در شرق تهران

استقرار اس ۳۰۰ در شرق تهران

استقرار اس ۳۰۰ در شرق تهران

استقرار اس ۳۰۰ در شرق تهران

استقرار اس ۳۰۰ در شرق تهران / پورتال خبری آبی پوشان : یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در خبری اعلام کرد ٬ حومه تهران به سامانه اس ۳۰۰ مجهز شده است . ایران پس از تحویل گرفتن  اس ۳۰۰ استقرار آن را شروع کرده است …

در ادامه خبرها و گمانه‌زنی‌های غربی‌ها درباره تحویل سامانه اس ۳۰۰ روسیه به ایران، یک رسانه آمریکایی ادعا کرده که یک پایگاه دفاعی موشکی در حومه تهران در حال ساخت است.

پایگاه خبری- تحلیلی استراتفور در گزارشی نوشته است که «ایران، دفاع هوایی خود را تقویت می‌کند».

در گزارش این پایگاه آمریکایی آمده است: «ایران اولین سیستم‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ ساخت روسیه را در ماه می تحویل گرفت و آماده عملیاتی کردن آنها برای استفاده است».

استراتفور مدعی شده که «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ساخت و ساز گسترده ای در یک پایگاه دفاعی هوایی واقع در نزدیکی تهران در حال انجام است.  طراحی این ساخت و ساز جدید در پایگاه مذکور با طراحی‌های قبلی موجود در پایگاه‌های دفاعی این کشور متفاوت است و همچنین مکان پایگاه نشان می‌دهد که شاید این یک ایستگاه و مرکز دائمی اس ۳۰۰ نباشد بلکه یک تاسیسات آموزشی باشد».

این رسانه آمریکایی همچنین ادعا کرد: « این پایگاه که در نزدیکی بخش شرقی تهران در حومه افسریه است، توسط تاسیسات و اماکن نظامی احاطه شده است. از جمله آنها، پادگان شصت و پنجم بریگاد نیروهای ویژه هوابرد و مقر مرکزی واحد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است».

در ادامه این گزارش آمده است: «اس ۳۰۰ حریم هوایی تا ۲۰۰ کیلومتر را حفاظت می‌کند. به دلایل بسیار، قرار دادن آن در نزدیکی تهران که امکان حفاظت از پایتخت کشور و همچنین تاسیسات مهم هسته‌ای را فراهم می‌کند، منطقی است».

استراتفور در ادامه مدعی شده که تا پیش از این در این پایگاه مذکور، سامانه دفاعی اس ۲۰۰ مستقر بوده و از ان هم سپاه پاسداران و هم ارتش ایران به عنوان تاسیسات آموزشی از آن استفاده می‌کردند و پس از استقرار اس ۳۰۰ همین روند ادامه خواهد یافت.

در پایان این مطلب هم می‌خوانیم: «ایران اصلا زمان را تلف نمی‌کند. یک ماه قبل ساخت و ساز(برای استقرار سامانه اس ۳۰۰) حتی شروع نشده بود و هم زمان با تحویل داده شدن اس ۳۰۰ به ایران در طول سال، ساخت و ساز در دیگر تاسیسات نظامی در سراسر کشور به منظور استقرار دائمی سامانه دفاعی هوایی آغاز خواهد شد

گروه سیاسی – پورتال خبری آبی پوشان

https://news.abipooshan.ir

یک دیدگاه

  1. لیزر رفع موی زائد

    واقعا؟؟؟
    تیپ زرهی؟؟؟؟
    چرا اونحا؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *